Czech it (SK): Max Bazowski

Sú mladí, talentovaní a poskytujú dôkaz, že dobrá slovenská hudba nemusí zákonite vznikať iba v Bratislave. Tam kde ostatní dávajú dôraz na zapamätateľnosť melódie, oni argumentujú atmosférou. Vitajte vo svete senickej kapely Max Bazowski.

Echolokátor: Heavenchord & El Choop

Bez Bűkko Tapes bychom možná ani nevěděli, co se odehrává v obývácích nejen východní Evropy. Nový release vydavatelství se sídlem v Brně je spoluprací ruského producenta Heavenchord a velšského elektronického kutila Harvey Jonese vystupujícího pod jménem El Choop.

Když hudebníci koketují s literárními múzami aneb Zásoba knižních tipů na dlouhé večery

Knihy se hodí vždycky a neexistuje roční doba ke čtení knih nevhodná. Nesejde na tom, jestli si ty nejnapínavější, nejromantičtější nebo nejfilozofičtější příběhy vychutnáváte za parného letního odpoledne venku na dece, nebo si je naopak šetříte na chvíle, kdy si za podzimních plískanic uděláte hrnek kakaa a vlezete si pod peřinu.

Echolokátor: Pacino – Psí srdce

Jako fanoušek „plných“ desek, či v horším případě EP, se k různým kompilacím (a že jich vychází doma i ve světě docela dost) málokdy dostanu. Jednu z nejzajímavějších mají na starosti lidi kolem časopisu Crook, kteří už druhým rokem přináší na své kompilaci Crooked to Death velkou řadu domácích kapel, které stojí za sledování. Na nadupané jedničce z dubna 2015 se objevila jména jako Bugmen (a jejich famózní Ollie), Hissing Fauna, Prodavač, Or nebo Tomáš Palucha.

Lars z Jaga Jazzist: Chci dělat hudbu, která je horizontální

Norští nu-jazzoví experimentátoři Jaga Jazzist odehráli 5. srpna koncert na festivalu Beseda u Bigbítu v Tasově. Lídrem nyní osmičlenného uskupení je šestatřicetiletý Lars Horntveth, který žije střídavě v Los Angeles a Oslo. AlterEcho ho zastihlo na hotelu v New Yorku, kde Lars odpočíval před večerním koncertem.

Echolokátor: Creaticity – Woods

Rozkročen mezi mainstreamovou klubovou muzikou a alternativním přístupem k pokusům se všemožnými krabičkami a mašinkami má Štěpán Kopečný aka Creaticity šanci oslovit obě publika, mezi nimiž jinak leží málokdy propustná demarkační linie.

Field recordings: Lovení zvuků v terénu jako hudební estetika

Využívání field recordings neboli terénních nahrávek, zachycování zvuků a ruchů světa živého a umělého mimo prostor nahrávacího studia, světa přírodního a antropogenického, se v současné hudbě stává čím dál tím výraznějším fenoménem. V následujících řádcích si proto krátce nastíníme, jak se tato metoda zaznamenávání bezděčně vznikajících akustických podnětů z okolí proměnila z vědeckého, především dokumentačního hlediska v přístup hudebně-estetický a v jakých formách se vyskytuje u nás i v zahraničí.

Echolokátor: Hype Williams – Deal Breaker

Hypnotické smyčky matné lo-fi elektroniky s nádechem orientálního halucinogenního tripu vtáhnou do toužebně očekávané agónie a postupně přidávají varhanní echo, zkreslené, pod tíhou deformace zhroucené basy a nakonec nepříjemně mechanický beat. Šeherezáda se vlní a mámivě uvrhává do tradiční posluchačské submisivity, kdy se člověk dobrovolně ocitá na temné straně a nechává se vést každým zákoutím nově objevených katakomb. S blaženým pocitem, že po tomto jej čeká ještě devět dalších.

Z Jihlavy až k hudbě vesmíru: O ztrátách a nálezech Leoše Horta

Čtyřiadvacetiletý absolvent brněnské FAVU Leoš Hort je trochu smolař. Ztratil celé své album a při jeho stylu práce a nárocích na výsledky to znamenalo velmi dlouhé hodiny v nenávratnu. Pro nejen místní elektronickou scénu však stihl udělat dost. Držitel žánrového Anděla za svou (podruhé nahranou) desku Dataloss není totiž jen producentem hrajícím na modulárové syntezátory. Je také úzce spojen s brněnským kolektivem Bastl Instruments a v současnosti vede jejich prezentační butik Noise Kitchen v prostorách klubu Skleněná louka. Kromě toho šéfuje kazetovému labelu, kde září jeho vlastní projekt HRTL nebo u nás již dobře známé duo Space Love, ale také jména, která bychom možná nebýt Bűkko Tapes neznali.

Echolokátor: Sonja Vectomov – Two in One

Sonja Vectomov, jakkoli cizokrajně může její jméno znít, je česká divoženka a kulturní všumělkyně s finskými kořeny, která implementuje nevyzpytatelnost new weird a freak folku do bizarních elektronických melodií na pomezí experimentu a popu.

vychází za podpory

Ministerstvo kultury ČR

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.