Czech Music Office zahajuje činnost, chce podpořit české umělce

Czech Music Office zahajuje činnost, chce podpořit české umělce

V roce 2016 se vedení Institutu umění – Divadelního ústavu (IDU) rozhodlo zřídit ústav, který by podporoval perspektivní umělce a jejich konkurenceschopnost, propojil domácí hudební profesionály se zahraničními spolupracovníky nebo celkově napomohl v oblasti vzájemné komunikace – a tak dal vzniknout České hudební kanceláři.

V čele úřadu stojí Márton Náray, který není v hudebním průmyslu žádným nováčkem. Za dobu působení na hudební scéně se zasloužil o organizování velkých událostí, například Sziget festivalu, Ozora festu či Babel Sound world music festivalu, naposledy se pak podílel i na organizaci Nouvelle Prague. V pozici bookera, promotéra, tour manažera a hudebníka i DJe se zasloužil o produkci Europe stage na Szigetu v Budapešti. Byl jedním z hlavních iniciátorů hudební kanceláře Music Export Hungary a taktéž i její české odnože.

Hlavními posláními Czech Music Office budou propagace českých hudebníků v zahraničí formou showcase, festivalů apod, pořádání odborných vzdělávacích workshopů pro muzikanty, koučinku promotérů, manažerů či produkčních nebo podpora infrastruktury domácí hudební produkce. Dále také navázání kontaktů se zahraniční scénou či zřízení informačního portálu. Více o kanceláři najdete na webových stránkách.

Na téma česko-slovenského hudebního exportu jsme se zaměřili i v těchto článcích:

Česká centra: Poslové české alternativní hudby v zahraničí?
Ostrov hudby a LALA Slovak Music Export
Přemysl Štěpánek o Fresh Czech 

Komentáře

vychází za podpory

Ministerstvo kultury ČR

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.