Ewert And The Two Dragons: Good Man Down

Ewert And The Two Dragons Ewert And The Two Dragons

Pravděpodobně se nebudu mýlit, když řeknu, že dnes se bude jednat o vaše první setkání s hudbou z pobaltského Estonska. Pokud ne, smekám – já sám jsem dosud do těchto severských končin nezabloudil a tak jsou Ewert And The Two Dragons mou vůbec první zastávkou v Pobaltí. Ať už je však tahle banda odkudkoliv, díky své vydařené druhotině si zaslouží zvýšenou pozornost, a to nejen ve své domovině.

Pokud se hrnete do poslechu alba Good Man Down za účelem poznání estonské hudby, hned první píseň (In The End) There's Only Love vás zaskočí, ohromí a možná i zklame – Ewert And The Two Dragons se totiž nijak neodlišují od britských kapel, jež momentálně hýbou současnou vlnou folkem načichlého indie-popu. Nahrávku zdobí krásný zvuk, jenž i přes svou relativní jednoduchost nepůsobí fádně; prim drží akustická kytara, která je čas od času podbarvena všemožnými drobnými zvuky, jako je kupříkladu tleskot či chytlavý xylofon.

Pokud bychom chtěli na albu něco kritizovat, byly by to pravděpodobně texty, jež mnohdy nepůsobí příliš inspirativním dojmem a staví se do role pouhého doplňku. Na druhou stranu, při srovnání s mnoha neanglickými kapelami z toho ještě tahle estonská čtveřice vychází nadmíru pozitivně.

Největší trefou do černého jsou pak samotné melodie, ty se v souladu s hlubokým hlasem zpěváka Ewerta Sundji pohybují přesně na oné hranici, kdy jsou pro posluchače dostatečně poutavé, mnohdy i chytlavé a nezabředávají do bahna vlezlé otravnosti. Celkově se album nese v podivně nostalgickém oparu vyvolávajícím spíše smutek než pocity veselí, označkovat nahrávku nějakým stručným termínem ale jednoduše nelze.

Ewert and the Two Dragons jsou kapelou, která by mohla patřit mezi hlavní představitele svého stylu, avšak jejich odlehlé rodiště je dosud nechává poněkud v ústraní. Pokud máte rádi současnou folkovou scénu, tohle album byste neměli prošvihnout – druhá půlka nahrávky už sice občas skřípe a nešlape tak jako brilantní úvod, stále se ale v rámci žánru jedná o silný nadprůměr. Pro tentokrát je to za silných šest, ale troufám si tvrdit, že tahle čtyřka toho má ještě hodně co říci a svůj vrchol má teprve před sebou.

Zlatý hřeb: Good Man Down, Panda

Zní to jako: současná britská vlna indie-folku

Vydavatel: I Love You Records