Mumford and Sons - Babel

Mumford and Sons - Babel Mumford and Sons - Babel

Mumford and Sons jsou jednou z nových kapel, u které se vtírá ona nevyhnutelná a stále se opakující otázka. Bude druhé album stejně vydařené nebo lepší než debut? V případě Mumford and Sons, kterým se podařilo vytvořit jakýsi kombinovaný žánr, jenž by se dal nazvat pop country, odpověď zní: bohužel ne. Babel začíná velice slibně, protože první stejnojmenná píseň je natolik dobrá, až si řeknete, že ta deska snad bude opravdu o krok dál než v případě debutu. O to větší je pak zklamání, když asi v polovině alba počínaje písní Lover Of The Light se dostaví série skladeb, které zůstaly kdesi na půl cesty. Sem tam slyšíte záchvěv zajímavějšího motivku a barevnější instrumentaci, ale všechno likviduje nedostatek melodických nápadů a nezáživné texty, což je propast, která odděluje Babel od první desky Sigh No More.

Vzhledem k tomu, že prvních pět skladeb (nakonec i singl I Will Wait patří k tomu vydařenějšímu z této kolekce) sice nijak nevybočuje ze zavedeného stylu kapely, ale tím pádem dobře zapadá do koncertního vystoupení spolu s úspěšnými skladbami z předchozího období, nelze desku úplně pohřbít. V deluxe edici jsou navíc tři písně, jež měly být spíš v základním souboru alba, i když v jednom případě jde o cover The Boxer Simona a Garfunkela. Je to ostrý kontrast, když tato povedená coververze jen zvýrazňuje malé množství invence v ostatních skladbách. A právě takové písničkářství je možná tou správnou (alespoň inspirační) cestou, kterou by se Mumford and Sons měli do budoucna ubírat.

Zdá se, že kapela měla dobré nápady, zatím jich však nebylo dost na to, aby hned vydávala druhé album. Po tolika koncertech, kolik má za sebou, už je asi dost velká nuda hrát pořád jen věci z jedné desky, ale ta druhá potřebovala více času a větší množství písniček k finálnímu výběru jako sůl. Škoda, protože kdyby všechny skladby zněly jako úvodní Babel, mohla to být vynikající vánoční deska.

Zlatý hřeb: Babel, I Will Wait

Zní to jako: londýnský pop folk s americkými vlivy a univerzálním přesahem

Vydavatel: Universal