Spector – Enjoy It While It Lasts

Spector - Enjoy It While It Lasts Spector - Enjoy It While It Lasts

Je to už trochu déle, co koncem léta vyšla deska Spector, jedné z těch hype kapel, od kterých hlavně britská média očekávala adrenalinovou injekci pro místní scénu. Dost času uplynulo na posouzení jejich debutového alba Enjoy It While It Lasts s chladnou hlavou a odstupem.

Když se to vezme nějakým zcela jednoduchým (a zrádným) škatulkováním, jsou skupiny, které přemýšlejí a píšou o tom písničky a pak jsou party, co paří a prostě hrají rock'n'roll. Spector, jak správně tušíte, patří do té druhé kategorie. Kromě toho, jejich hudba má daleko k syrové kytarovce, spíše je plná roztleskávacích pokřiků a mírně patosových melodií ála romance na maturitním večírku a dobrodružství odrostlejších školáků, kteří už přesáhli dvacítku, ve stylu Pařby ve Vegas. Ač to může znít jako zařazení Spector mezi sbírku party songů pro náctileté, tak to není. Neskutečně silná ambice je z alba tolik cítit, že u fanoušků Stmívání byste s tímhle asi nepochodili. To spíše u mladých dobrodruhů, kteří cestují po světě s nejnižším možným rozpočtem, aby mohli vše propít ve slavných klubech.

Ale pořád je tu "ale". Debut Spector působí jako jeden velký nádech s obrovským přesvědčením "teď dobijeme svět" a podporují to i vyjádření jejich frontmana k novinářům, kteří sice vesměs desku hodnotili vysoko, ale našlo se také nemálo slov vyjadřujících pocity rozčarování. Teď na konci roku víme a ostatně věděli jsme to už v srpnu, že tu vyšla lepší alba se skromnějším přístupem, přesto odsoudit Spector jako přehodnocenou kapelu k rychlému zániku by byla čirá hloupost. Nikde není napsané, že jejich deska je vyloženě špatná a když si ji pustíte, bude vás bavit. Ne možná tak dlouho jako jiné, a to je zrovna důvod, aby kapela využila svou mladistvou energii, nepropila všechny dobré nápady a zkusila se prosadit s další deskou. Enjoy It While It Lasts je album mírně nadprůměrné s trochou toho patosu, refrény klenutými jako kroky pozdně nočních navrátilců a velmi přesvědčivým sebevědomím. Je to album, které nedosahuje na příčky těch nejlepších podle kritérií tohoto mimořádného roku.

Zlatý hřeb: Chevy Thunder, Lay Low

Zní to jako: luxusní pop bez šminek s rockovým podkresem

Vydavatel: Universal