PAF 2016 (2. díl), Olomouc – různá místa, 1.–4. 12. 16

​Druhá část galerie z Přehlídky filmové animace a současného umění obsahuje momenty z performancí, koncertů, promítání, ale také ze samostatných promítacích pláten. Gurun Gurun, Music For Your Plants, AniPromítačka, Michael Dudok De Wit, M.E.S.H., Dizzcock a spousta dalších.

PAF 2016, Olomouc – různá místa, 1.–4. 12. 16

PAF letos mírně proměnil své jméno, z přehlídky animovaného filmu se stala Přehlídka filmové animace a současného umění, která se tentokrát zaměřila na otázku proč se dívat na zvířata. Na čtyřdenním festivalu probíhajícím v olomouckém Konviktu se toho jinak moc nezměnilo. Poté, co předchozí ročníky zprostředkovaly českému posluchači výjimečnou možnost u nás zastihnout jména jako Vessel či Dean Blunt, došlo také na Ingu Copeland, která kdysi s Bluntem tvořila Hype Williams. To byl ale pouhý začátek – další dny zpestřil label PAN, kapely okolo Ondřeje Ježka či premiéra nového alba Dizzcocka. A to jsme zatím jen u hudby.

Foto: The xx + Jenny Hval, Praha – Forum Karlín, 29. 11. 16

Návrat dreampopových snílků The xx byl jednou z koncertních událostí tohoto podzimu. Jejich nové, tanečnější tváři předskakovala norská elektronická konceptuální diva Jenny Hval. Vystoupení ve Foru Karlín bylo dle očekávání zaplněno do posledního místa.

Foto: Russian Circles + Helen Money, Praha – Lucerna Music Bar, 20. 11. 16

Metalová energie šířená skrze struny violoncella. A pak intenzivní instrumentální post-metalový vál. Večírek beze slov, a přitom plný příběhů. To byl koncert Helen Money a Russian Circles v Lucerna Music Baru.

Foto: Sýček + Depakine Chrono + P.F.N.O., České Budějovice – Music Bar Velbloud, 22. 11. 16

Minulé úterý nabídl budějovický klub Velbloud výkvět místní hudební alternativní scény. Jako první na pódium doslova „vlétl“ Sýček, který se prostřednictvím své hudby stále více dotýká absolutna krautrockové mantry. V minimalistických tendencích pokračovali taktéž Depakine Chrono, jež byli posíleni o kytaru a basu v podání chlapců z NAAB. Večer zakončili unikátním vystoupením hudebníci z Psychydelického flákače na odstřel.

Foto: Supersilent + Oker, Praha – Radlická / Kulturní sportovna, 10. 11. 16

Alternativa, série experimentálních koncertů zaštítěných Unijazzem, se letos odehrála na různých místech a co večer, to jiné odvětví hutného zážitku, jak má festival vetkáno do štítu. V prostorách někdejší tělocvičny na Radlické se rozhostilo improvizační jazzové vystoupení norských Supersilent, které uvedli jejich krajané Oker. Od poklidně nevinného uvození až k tónům otřásajícím základy místa konání. Trojici galerií (Lightning Glove + Gnod, Celeste + Dirge + Esazlesa) doplňuje ještě hutný rozhovor s dramaturgickou dvojicí festivalu.

Foto: Digitalism + Holy + Fatty M + PSJ, Brno – Fléda, 16. 11. 16

Předsváteční večer brněnskou Flédu roztančili Digitalism nejen svými tracky jako Idealistic nebo Zdarlight, ale především představili nové album Mirage a celý set doplnili výraznou audiovizuální složkou. Na Digitalism navázal svým vystoupením HOLY a párty zakončili DJs Fatty M a PSJ.

Foto: Lightning Glove + Gnod, Praha – Klub FAMU, 9. 11. 16

Britský label Tesla Tapes, který u nás zastupuje dystopické vize pražských Lightning Glove, měl v rámci letošního ročníku festivalu Alternativa pré. Nejenže byla trojice doprovozena ojedinělou černobílou projekcí, která v závěru přešla do bíle ozářeného plátna, v jehož konfrontaci sirény vynikly v cosi přijatelného. V rudý háv následně ponořili ještě jejich ostrovští kolegové Gnod, kteří tak hypnózu dokonali.

Foto: Celeste + Dirge + Esazlesa, Praha – Ponec, 11. 11. 16

Koncert francouzských post-hardcorových Celeste a post-metalových Dirge a českých post-rockových Esazlesa patřil v rámci letošního ročníku festivalu Alternativa k těm nejtvrdším a nejtemnějším. Nechyběli jsme.

Foto: Story, Hranice na Moravě – Kaple sv. Barbory, 11. 11. 16

Kdyby celej večer nestál za nic, ani za to nejmenší nic, na který si dokážeš v týhle chvíli vzpomenout, představit si ho a pak z něj udělat odmocninu, tak prostě Zamilska! Jak nám to natřela slovy na dotěrný otázky v rozhovoru, tak vymalovala celou kapli svým technem. Hemžili jsme se jako včelí roj, nezastavitelní, odírající se o sebe a přes sebe, glorifikující královnu, která v nejvyšším místě kaple udávala rytmus i tvar rojení. Božská v odbožštěný kapli.

vychází za podpory

Ministerstvo kultury ČR

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.