Foto: Algiers, Praha – Lucerna Music Bar, 16. 2. 19

V sobotu, 16. 2. 2019, pod disko guľou v Lucerna Music Bare, vystúpili najskôr DJ a potom Algiers. Aj diváci prišli, vsetko bolo. A sme sa snažili, klucí hrali ako o závod, ja fotila. No a ako top mi prišli vlastne tie tváre. 

Foto: HEALTH, Praha – MeetFactory, 15. 2. 19

Dňa 15. februára 2019 sa v MeetFactory v Prahe konal koncert HEALTH. Čajda a ďalší z Jednoty si to vychvaľovali, tak som bola zvedavá. Najskôr hrala Born in Flamez. Potom prišlo veľa ľudí a ochozy ešte stále zatvorené. Kluci sa fakt snažili, len nejako ma to nechytilo. Aj to sa stáva. 

Foto: Vinyla 2019, Praha – Lucerna Music Bar, 13. 2. 19

V stredu 13. februára 2019 sa konal v Lucerna Music Bare ôsmy ročník Vinyly. Je to taký spoločenský večierok, kde sa dá dohodnúť asi čokoľvek – ako biznis, rande a tak. Všetci sa spolu bavia, aj tí, čo sa akože nebavia, a niektorí sa teda ako fakt nebavia. Tak som to fotila. No a k tomu rozdávajú sa tam ceny a hrajú 3 kapely. A to som teda vôbec nefotila. Tí hostia ma bavili nejako viac. Tak páčko za rok!

Foto: Eurosonic Noorderslag 2019, Groningen (NL) – různá místa, 16.–19. 1. 19

Eurosonic, evropský veletrh s talenty, věnoval svůj letošní fokus na Česko a Slovensko. Českou a slovenskou scénu zastupovalo jednadvacet projektů, z toho 11 českých. Galerie zaznamenává premiérová vystoupení Bohemian Cristal Instrument, Circus Brothers, Hellwany, Lazer Vikinga, Lenny, Pipes And Pints, Thoma Artwaye a Zabelov Group. Floex & Tom Hodge, Manon Meurt, Mydy Rabycad už v Groningenu dříve hráli. Přečtěte si náš dříve vydaný profilový rozhovor o ESNS 2019 s Oskarem Štrajnem, jedním z hlavních bookerů Eurosonicu.

Foto: Gazelle Twin + Lightning Glove, Praha – MeetFactory, 11. 1. 19

Gazelle Twin, Plaid a Lightning Glove popřáli v pražské MeetFactory Radiu Wave ke třináctým narozeninám. 

Foto: PAF 2018, Olomouc – různá místa, 6.–9. 12. 18

„PAF lze vnímat podobně jako výstavní prostor, kde v rámci tématu výstavy rozkrýváte rozličné interpretační vrstvy skrze objekty, pohyblivé obrazy, popisky, performance, architekturu prostoru a například i hudbu nebo obecněji zvuk,” hovoří o PAFu kurátor Martin Mazanec. Letošní ročník opět nabídl přehlídku jedinečných výstupů nejrůznějšího charakteru, tentokrát na téma lapsus.

Foto: Le Guess Who? 2018, Utrecht (NL) – různá místa, 8.–11. 11. 18

Festival Le Guess Who? v pár pohlednicích ze sálů, ale také ulic, dílen, kostelů. Nizozemský festival trval také tentokrát čtyři dny a noci a vedle velkoklubu Tivoli zasáhl bezmála celé město Utrecht. Pár fotek zachycuje atmosféru Lomboku, vedlejšího programu festivalu, který probíhal ve stejnojmenné čtvrti a představil folklórní či menší, vycházející jména. Doplňující galerie k té, co vyšla na Full Moon Zinu.

Foto: Syny + Lavra + Sítě + Tommy and the Commies, Brno - Kabinet múz, 29. 10. 18

Pondělní večer se zdál být ideální dobou na to, si po náročném víkendu dopřát trochu zvukové očisty. Tentokrát v brněnském Kabinetu Múz, kde se sešla hned čtveřice poměrně různorodých kapel. První se představil projekt Sítě, který tvoří hudebníci Jan Tomáš a Jan Kašpar. Dvojice zahájila večer pomalým, ale o to těžším ambientním noisem probouzejícím v sále naléhavost, jež se z bouřlivých pasáží přelévala do místy až hypnotických částí. Následovala Lavra, taktéž dvojice složená z muzikantů, které můžete znát z projektu Ticho de Beige nebo kapely Orient. Jejich dávka trip-hopu šlehnutého potemnělým popem mě spíše nebavila, i když své momenty to mělo.

Foto: William Basinski + New Rome, Praha – Palác Akropolis, 25. 9. 18

Ambientní a experimentální hudba v podání šedesátiletého Williama Basisnkého nezní ani trochu usedle a rozhodně za to nemůže jenom jeho extravagantní styl oblékání a manýry rockových hvězd. Jeho prostorné a syrové skladby střídají vždy klaustrofobní pasáže, které z ničeho nic uzavírají diváky do místností bez dveří a oken, aby je Basinski svým ambientem rozpadu opět proměnil do nekončících a neohraničených ploch.

Przepych + Lebanon + Zabloudil-a, Brno – Bajkazyl, 4. 10. 18

Ve čtvrtek 5. října vyhověl brněnský Bajkazyl příznivcům avantgardní kytarové muziky. Trio kapel, které dorazilo, již předem dávalo tušit, že tohle bude pěkně hlučná akce. Večer odpálili olomoučtí Lebanon, kteří nedávno vydali svoji první fyzickou desku. Čtveřice tvořená dvěma kytaristy, zpěvačkou a bubeníkem, co měl opět svůj bicí set doplněn o netradiční plechový sud (jindy je to třeba míchačka), návštěvníky nešetřila hned od začátku a celý večer tak začal pěkně zostra. Moc mě ale nepotěšil zvuk, protože v hlučnějších pasážích se hudba slévala do nerozpoznatelného celku (což možná mohl být i záměr kapely), ale škoda byla i utopeného zpěvu. Nejlepšími momenty tak pro mě představovaly spíše klidnější části, v nichž dominovala kytara á la Thurston Moore.

vychází za podpory

Ministerstvo kultury ČR

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.