Vytisknout tuto stránku

Autentická psychedelie současnosti v podání Sun Araw

Sun Araw, Brno - Klub Leitnerova, 28. 2. 19 Sun Araw, Brno - Klub Leitnerova, 28. 2. 19 Mizuki Nakeshu

Leitnerka je jedním z true brněnských klubů, do nichž se chodilo už před revolucí. Zatímco tehdy šlo o zaplivané místo se specifickým geniem loci pokrývajícím brněnský underground, dnes přicházíte do multižánrového prostoru, o čemž ostatně svědčí i večer pod taktovkou kolektivu AVA. Ten si tentokrát pozval trio Sun Araw seskupené kolem multiinstrumentalisty Camerona Stallonse.

Útulnost brněnských obýváků byla tentokrát vyměněna za prostředí klubu. Zatímco na „klasických“ akcích AVA si dáte čaj i jídlo, co navařil někdo známý, lehnete si na polštář a prostě se ponoříte do zvuku, tady tomu bylo trochu jinak. Ano, byly tu svíčky a definitivně nešlo o typickou klubovou akci, ale já osobně jsem na Leitnerku rozhodně šel s očekáváním trochu jiného typu zážitku. Nikdo rozhodně nemohl být zklamaný.

Musím říct, že když AVA oznámili, že support Sun Araw bude dělat Markéta Lisá se svým vlastním projektem Kutya, těšil jsem se ještě daleko víc. Když jsem Kutyu totiž poprvé viděl ještě na Rumišti a okouzlil se introvertní melancholií a upřímností, smutně a marně jsem pak sháněl jakoukoliv nahrávku krom těch pár na Soundcloudu. Tak zase hrála, zpívala, spínala ruce ve scénickém doprovodu vlastní tvorby variující někde na pomezí taneční párty, přírodní lyriky, osobního sentimentu a láskyplného smutku. Ale všechno je, jak má být.

Silnou a velmi čitelnou emoci vystřídalo něco úplně odlišného. Cameron Stallons s kytarou a svými kumpány za bicími a klávesami s několika synťáky rozhodně nepřinesli nic souvislého, ale zaplnili prostor klubu i hlavy návštěvníků tím nejroztodivnějším psychedelickým soundem. Když si představíte, že by Robert Fripp nehrál s King Crimson v 70. letech, kdy populární hudba oplývala linearitou produkce a mohl si tak dovolit popustit uzdu fantazii, možná se lehce přiblížíte tomu, co se odehrálo ve čtvrtek na Leitnerce.

Stallons je přesně ten člověk, který ví, kdy má co kde na kytaře chytit a kdy má kytara mlčet. Přes post-jazzový zvuk a částečnou improvizaci bubeník vždy věděl, co dál, s čím dalším jeho dva kolegové přijdou. Kdy Colonel promluví, zazpívá, štěkne do mikrofonu, kudy se rozeběhnou prsty po klaviatuře. Heterogenní kontemplativní pasáže se nečekaně, ale skvěle mísily s navazujícími rytmickými party, díky nimž jste si mohli připadat jako na koncertě psychedelického rocku a jazzu. Spontánní kontaktní tanec několika návštěvníků a návštěvnic pak dokresloval scenérii celé události. „I literally turn my shit off, so you have to wait a bit,“ glosoval Stallons situaci, kdy návštěvníci vytleskali kapelu zpět i přes to, že je sám ujistil, že už nemají co hrát.

Psychedelická a groovy tečka za únorem rozhodně vyšla. V březnu se ale můžete těšit hned na dvě další akce, jichž se AVA účastní. Na výročním Filtr.u 15. března bude celou jednu stage obstarávat produkce v podání Ssnurssly, Sky To Speak nebo Tatratanku. Březen pak uzavře celonoční tancovačka, na niž přijede jeden z nejvýraznějších zástupců keňského tribalu Slikback, kterého doplní několik brněnských stálic AVA nebo SOfTu.

AVA & Leitnerka: Sun Araw + Kutya, Brno - Klub Leitnerova, 28. 2. 19

    Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.