Mohlo to být lepší, ale narozeniny se s Elektro Guzzi slavily dobře

Rakoušští Elektro Guzzi do České republiky nejezdí zase tak často. Předvánoční koncert na Flédě spolu s brněnskými 1flfsoap tak zněl jako příjemný večírek na konec roku. Jeden z největších...

Dialog v rytmu elektronického popu

Poprvé jako Rangleklods v rámci showcase festivalu Itch My Hahaha, podruhé jako Blondage. 13. prosinec patřil na Flédě popu, který sahá až na hranice své možné kvality.

Dvě tváře moderního jazzu – Mammal Hands a Neil Cowley Trio

Současnou podobu moderního britského jazzu definují čtyři kapely: Neil Cowley Trio, Portico Quartet, GoGo Penguin a Mammal Hands. Stále živé jsou už „pouze“ tři z nich, neboť Portico Quartet přesedlali k trip hopu. A dvě z nich – Mammal Hands a Neil Cowley Trio – v krátkém sledu po sobě zavítaly v listopadu do olomouckého Jazz Tibet Clubu. Ideální příležitost pro jejich vzájemné srovnání.

Energickému jazzu Dhafera Youssefa nestálo nic v cestě

V Youssefově pojetí jazzu hodně záleželo na rytmičnosti skladeb. Parks navíc předvedl novátorské postupy při jejich harmonizaci. Jednoznačný zdroj inspirací a hybatel souznění hudebníků by se však hledal jen stěží. Přednes kapely tak postrádal snadno definovatelné hranice. Ve svém charakteru byl nenapodobitelný a koncert díky němu unikátní.

Kabinet potměšile nestoudných múz: Tommy Genesis

Tommy je nestoudná a za hranicemi explicitních textů si uvědomíš, že drží otěže, i kdyby se to projevovalo předávkováním přisprostlé rozkošnosti…

Nejčernější čerň a sedmý kruh pekla

Kapela si dává na čas a když si MC Ride ledabyle střihne opožděnou zvukovku (Guillotine), započne totální apokalypsa. Šlapky v prvních řadách převlečené za patnáctileté holčičky (nebo naopak?) padají pod tíhou masy do změti plastových kelímků, piva a pika.

Uvnitř Archy, na koncertě Swans

Podobně přehnaný status má i délka setu či intenzita vystoupení, kvůli které je zvykem tahat z temnoty pseudointelektuálovy duše přirovnání o venčení iracionálních běsů, doplněná o poznatky ze školní exkurze v třineckých železárnách.

V mikrosvětě královny nefigurativní hudební meditace

Julianna vrství, vrství a vrství. Zdánlivě kradmé, těkavé a pomíjivé tóny, zvukové fragmenty a bezeslovné hlasové smyčky cyklicky překrývá přes sebe a zajišťuje jim stálost, věčnost; nekonečná mlha stoupá z jejího ambientního rozjímání a hutní do nepropustného, senzitivního oparu, mozaikovité zvukové masy, která je stále velmi křehká, aby zkřivila vlásek, ale zároveň natolik intenzivní, že odstřelí do jiné sféry.

OFF Festival 2016: Když headlinery nepotřebujete...

OFFu nepochybně pomohlo to, že slovo headliner je v Katovicích pojem dosti relativní. Není zde totiž problém umístit ryze klubového interpreta na hlavní stage, neboť na něj i tak přijdou tisíce lidí. Proto, když ze seznamu postupně odpadli GZA a kvůli zdravotním obtížím posléze i navrátilci The Kills a ANOHNI, OFF si prostě nové headlinery udělal.

Barvy, které nesmyl ani déšť

Areál Dolní oblasti Vítkovic se v Ostravě nápadně vyjímá a lze jej spatřit z většiny vyvýšených míst v okolí. Mezi léty 1828 až 1998 se zde těžilo uhlí a vyrábělo surové železo. Kdo by tenkrát řekl, že jen o pár let později se právě na tomto unikátním místě bude konat mezinárodní hudební festival?

vychází za podpory

Ministerstvo kultury ČR

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.