Elektronická hudba je hřiště. A vaší hračkou může být instrument, stroj nebo objekt. S příchodem jara spatří světlo světa dokumentární film The Sound is Innocent herečky, režisérky a skladatelky Johany Ožvold. Skrze pět významných osobností elektronické hudby nás film přivádí k zásadnímu fenoménu – vztahu mezi hudebníkem a nástrojem, člověkem a technologií. Celý tento proces se zároveň odehrává na pozadí vývoje experimentální elektronické hudby.
Režisérka ve snímku představuje Johna Richardse, anglického hudebníka a teoretika elektronické a post-digitální hudby, aktivního uvnitř platformy Dirty Electronics či Steva Goodmana (aka Kode9), zakladatele labelu Hyperdub, který se věnuje vlivu sonických zbraní na lidské tělo, a zároveň autora výzkumné publikace Sonic Warfare: Sound, Affect, and the Ecology of Fear. Dalšími osobnostmi, které film sleduje, jsou skladatel a filozof Francois Bonnet, ředitel institutu pro výzkum do sonologie a elektroakustické hudby GRM (založen ve 40. letech 20. stol. skladatelem Pierrem Schaefferem), profesor aplikované informatiky a hudebník Julian Rohrhuber, činný ve vývoji open-source programovacího jazyka SuperCollider, a také představitelé algoritmického umění Hannes Hoelzl a Alberto Decampo.
“Ve filmu se objeví i Robert Henke, jeden z hlavních tvůrců softwaru Ableton Live, nebo pamětníci jako Francois Bayle nebo Beatrize Ferreyra, kteří vzpomínají na to, jaké to bylo, když v padesátých letech s elektronickou hudbou začínali,” dodává režisérka, která na sebe vzala úlohu průvodkyně filmem. O hudbu a sound design se postaral její manžel Martin Ožvold.
The Sound is Innocent uvidí diváci nejdříve ve Švýcarsku, kde bude mít 10. dubna premiéru na mezinárodním filmovém festivalu Vision du Réel v soutěžní sekci Burning Lights. V české distribuci bude dokument uveden letos v říjnu.