Foto: Black Marble, Praha – Kasárna Karlín, 19. 2. 20

Minimalistický synth pop Chrise Stewarta jsme zaznamenali již v roce 2012 s vydáním debutu A Different Arrangement, který tehdy oslnil všechny milovníky cold wave temnými skladbami Pretender nebo Cruel Summer. Další deska It's Immaterial se pak zapsala do paměti také díky coveru s černovlasou dívkou, které nyní na Youtube čítá necelých milion a půl zhlédnutí. Poté Stewart podepsal smlouvu s indie labelem Sacred Bones a začal pracovat na třetí desce Bigger Than Life, která vyšla 25. října.

MENT 2020. Čím žije současná hudební Evropa

Cesta do Lublaně trvá z Brna s přestupem 7 hodin vlakem, MENT pocitově trval asi jako mrknutí a cesta zpátky, tradičně stopem a s přestávkou na kafe, necelých 9 hodin. Vyplatí se to? Na to stručně odpovídá Dominik Prok, frontman 52 Hertz Whale v našem rozhovoru: „Na MENTu jsme správně.” Slovinský showcaseový festival MENT 2020 probíhal během 5.–7. února.

Foto: Kevin Morby + Night Shop, Praha – MeetFactory, 1. 2. 2020

Kráčať upršanou Prahou ma rozhodne niečo do seba. O to viac ak si slnko v ten deň ani predstaviť neviem. Uhýbam sa dažďu, premýšľam nad životom a tým podivným svetom, ktorý som si vytvorila, aby schoval všetko čomu verím. Je čas sa zamilovať do chlapca vedľa vás alebo platonicky do toho pána pred vami s gitarou?

Foto: Katarína Máliková, Praha – Palác Akropolis, 21. 1. 20

Katarína Máliková v pražském Paláci Akropolis představila své aktuální druhé album Postalgia (2019), které pokřtila na místě Sára Vondrášková alias Never Sol. V průběhu večera v rámci série Euroconnections vystoupila také polská Ina West a proběhla básnická intervence v režii Srbové, Ferenčuhové, Borkovce a Talla, současných českých a slovenských básníků.

Foto: Marja Ahti + Olli Aarni, Brno – Kafara, 15. 12. 19

Nezávislý slovenský label Mappa ve spolupráci s brněnským kolektivem AVA uspořádali další z večerů cyklu Půdní pudy na kulturní faře v Obřanech. Marja Ahti se již dříve představila na dvou koncertech AVA a nyní přivezla live set se zvuky botanické zahrady v Turku, harmonia a tibetských mís. Olli Arni je finský umělec, který patří k místní „weird music“ scéně. Jeho hudbu tvoří cokoliv od záznamů ze dna horského potoka, přes bublající a praskající elektronické textury až k syčení kazetového magnetofonu.

Foto: PAF, Olomouc – různá místa, 5.–8. 12. 19

Žádná tradiční prezentace animovaného filmu, ale mimořádný umělecký meeting. PAF už není pouze každoročním sjezdem lidí, co rádi balancují na rozhraní vizuálních pokušení. To, že se Přehlídka filmové animace a současného umění vymanila z univerzitní bubliny, dokazuje letošní spojení s cenami Jindřicha Chalupeckého s nevyřčeným posláním propojovat přehlídky, ceny a oceněné.

PAF má čím dál více vrstev. Tou poslední je propojení s Chalupeckým

Žádná tradiční prezentace animovaného filmu, ale mimořádný umělecký meeting. PAF už není pouze každoročním sjezdem lidí, co rádi balancují na rozhraní vizuálních pokušení. To, že se Přehlídka filmové animace a současného umění vymanila z univerzitní bubliny, dokazuje letošní spojení s cenami Jindřicha Chalupeckého s nevyřčeným posláním propojovat přehlídky, ceny a oceněné.

Foto: HLUK, Brno – Alterna, A2 Stage, 5. 12. 19

Poprvé jsme uspořádali poslechový a diskuzní večer zaměřený na současnou progresivní a experimentální elektroniku z našich nezávislých labelů. Komplikované zvukové struktury v noisovém stavu beztíže vytvořil naživo projekt Střed světa, modulárovým technem s re-samplingem sklepní prostor klubu Alterna (A2 Stage) rozbila skotská producentka Holly McGowan aka Evil Medvěd, které vyšlo nové EP Fictionkin na Red For Colourblind. Večer zakončil ambientní hlukový set Enchanted Lands (Genot Centre).

Foto: Sekvoye a Čau Česko: dvojkřest, Praha v Brně, 28. 11. 19

Dvojité křtění brněnských kapel, které osobitým způsobem spojují elektronickou laptopovou hudbu a songwriting. Sekvoye vydali v listopadu novou desku Ramúr, stejně jako nyní už trojčlenné Čau Česko, jejichž první LP Sweetest Sensation spatřilo světlo světa v polovině října. Jeden z posledních hudebních večírků brněnské Prahy, jak jsme tohle místo dosud znali, uvedl sólově Jan Tomáš svým ambientně droneovým setem. Goodbye Praha, uzávěrka jaksepatří, zakončená experimentálním noisem seskupení Skautská Arábie.    

Fågelle + Obelisk of Light, Praha – České muzeum hudby, 25. 11. 19

Myslím po dlouhé době na WGS a ty, které nechávám za sebou.

vychází za podpory

Ministerstvo kultury ČR
Nadace Český hudební fond

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.