Nadhledy
Eurovision 2023: Poblouznění přímou volbou
Eurovize je hudební soutěž, do které jednotlivé zúčastněné země posílají svoje zástupce. Vysílá se od roku 1956, vyhráli ji třeba...
Kdo podpoří mladou tvorbu starších autorů?
Na české hudební publicistice mi vadí sklony k tunelovému vidění, v jehož centru je neustále vyzdvihováno jen několik málo jmen. Za...
Nouvelle Prague 2020: Prostor rozmanitosti
Nouvelle Prague proběhl letos jen jako konference, a to během jednoho dne 31. října. Koncertní část shrnul festival do hodinové...
Pracovat v kultuře a být slyšet v rádiu
Začátkem dubna se spojilo několik institucí a asociací, aby vytvořily iniciativu, která bude jednat s Ministerstvem kultury o...
Týden čísel. Sziget 2018
Monopolizace festivalového trhu je obrat, který Michal Kaščák, ředitel slovenského festivalu Pohoda, použil v poslední době...
Na cestě k hudbě bez autora
Vynález fonografu ve 30. letech nastolil cestu ke komodifikované hudbě bez autora. Asi málokdo však tehdy tušil, že ono „bez...
Mezi Seegerem a Whitem: Bob Dylan a...
Nobelova cena byla Bobu Dylanovi udělena za vytvoření nových poetických vyjádření v rámci amerického písničkářství. Dalo by se...
Brexit změní celý evropský hudební průmysl
Odchod Spojeného království z Evropské unie, kterého bychom se měli podle článku 50 Lisabonské smlouvy dočkat nejdříve do dvou...
Máchův Máj v hudbě – od ukrajinské opery po...
Letošního dubna je to přesně 180 let od doby, kdy si jistý mladík Karel Hynek Mácha nechal na vlastní náklady vytisknout šest...