Tesco začíná v Británii prodávat vinyly

Gram Bazaar 4, Brno, 28. 3. 15 Gram Bazaar 4, Brno, 28. 3. 15 Libor Galia

To, že vinyl je na vzestupu a nejedná se již jen o retro artefakt fetišistů, je věc známá. Jeho koupě, byť roste každý rok o desítky procent, je však stále vnímána jako něco alternativního, vzdáleného běžnému posluchači a konzumentovi. To se nyní může změnit. Do svých regálů se totiž vinyly rozhodl limitovaně zařadit obchodní řetězec Tesco, informoval server The Guardian.

Nečekaného sortimentu se prozatím dočkají jen v Británii, jedná se přitom o reakci na očekávanou zvýšenou poptávku po gramofonových deskách v předvánočním období. Lidé si budou moci vybrat z dvaceti titulů, mezi nimiž nalezneme například Born in the USA Bruce Springsteena, Sticky Fingers od The Rolling Stones, Princovo Purple Rain, Nevermind od Nirvany či pár dní čerstvou novinku A Head Full of Dreams od Coldplay nebo loňskou Wanted on Voyage George Ezry.

Marketingoví specialisté Tesca tedy prozatím očividně cílí na mainstreamového posluchače. Troufnou si někdy i na nezávislou muziku a fušování do řemesla třeba v rámci Record Store Day? Usadí se vinyly v Tescu natrvalo? Dočkáme se něčeho podobného brzy i u nás? A co kazety, které prožívají revoluci? Kdy ty si budeme moci do košíku přihodit?

    vychází za podpory
    EEA and Norway grants
    Ministerstvo kultury ČR
    Nadace Český hudební fond
    NADACE ŽIVOT UMĚLCE

    Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.