bod [包家巷]: Archivní nálezy z budoucnosti

Nick Zhu alias bod [包家巷] Nick Zhu alias bod [包家巷] foto: Jiří Šeda, Radio Wave/Genot Centre Silent Night #17

„diluvian 无 (music for self extinction) je sbírka zvukových souborů a textových dokumentů nalezených v troskách Institutu pro sociálně-časovou neurologii 22. století,” uvádí svou aktuální desku producent*ka Nick Zhu alias bod [包家巷] a s lišáckým přáním všeho nejlepšího nechává posluchače vstoupit do svého fragmentárního vyprávění příběhu z post-apokalyptické budoucnosti.

Tu nahlíží prizmatem jiné, ještě vzdálenější verze světa a dodává tak na spletitosti, mystériu a především imerzi alternativní reality, kterou zde buduje nejen hudba či abstraktní grafiky – takzvané „paměťové pole pixelů” –, ale také zmíněné texty. K dispozici jsou čtyři stránky pod kryptickým označením „no无self我” naznačující pokusy na lidech spojené s cestováním časem, neurovědou či biotechnologiemi. Zájemci o průzkum doby „před adventních kulturních změn” za drobnou úplatu dostanou pestrý balík obsahu, který sice spíše otázky vyvolává, než zodpovídá, avšak dokonale pohlcuje a podněcuje k nekonečným spekulacím a debatám v případě sdílení.

Hudebně se zde bod [包家巷] pohybuje ve vodách experimentálního ambientu jemuž ostatně již roky vládne. Živým dokladem budiž několik vystoupení také v Česku – na sedmnácté Silent Night, v rámci brněnského Softu, festivalu Creepy Teepee či v galerii PLATO. Na aktuální nahrávce bezelstně kombinuje ruchy field recordings, dubu, ozvěny hyperrealismu, zastřené auto-tune vokály a jemné klavírní melodie. Skládá je do atmosférické mozaiky útržků, jelikož, jak praví, „systémy založené na křemíku po Tichu silně degradovaly”. Ostatně to, co slyšíme, není záznam skladeb tak, jak byly nahrány a nalezeny, nýbrž jak byly dešifrovány archiváři.

Hudba k sebevyhlazení (prostřednictvím klimatické změny – jak by se dal interpretovat název alba) podtitulem odkazuje na loňskou, obdobně multimediální desku Music for Self Esteem, kterou Zhu vydal*a u stockholmského labelu YEAR0001. Oproti ní na současném počinu nabízí výrazně kompaktnější autorskou vizi, ve které však není problém se ztratit. V tom nejlepším smyslu slova.

    vychází za podpory
    EEA and Norway grants
    Ministerstvo kultury ČR
    Nadace Český hudební fond
    NADACE ŽIVOT UMĚLCE

    Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.