Kamenné mantry. BCO hraje pod mamutem

Pavilon Anthropos Pavilon Anthropos foto: MZM

Dramaturg Viktor Pantůček vybírá nevšední místa tematicky či symbolicky spojená s hudbou, kterou posluchačům představuje Brno Contemporary Orchestra, soubor zaměřený na soudobé skladatele. Tentokrát se hudebníci potkají se svým publikem pod mamutem, tedy v brněnském Pavilonu Anthropos, který je právě díky 3,5 metrovému modelu pravěkého zvířete proslulý. Stane se tak 22. listopadu a zazní spektakulární kompozice Amok/Koma a kontrastně tichý Písek času italského skladatele Fausta Romitelliho, postmoderně koncipovaná komorní kantáta Miloslava Ištvana Já, Jákob, Hodiny minulosti nedávno zesnulého litevského skladatele Broniuse Kutavičiuse a skladba Music from Nothing Michala Rataje psaná pro BCO a marimbu Martina Opršála. Soubor ji premiéroval v tomto roce na festivalu Ostravské dny nové hudby.

„Naši předci a prapředci lovili mamuty nejen pro obživu. Z kostí si stavěli obydlí a z klů vyráběli nástroje a kultovní předměty. Mohutná zvířata vyobrazovali na jeskynních malbách a mnohde uctívali jako stvořitele Země. O tisíce let později vystupovali špičky mamutích klů z věčně zmrzlého permafrostu, díky čemuž dostali své jméno. Dnes při civilizačním oteplování vystupují před věky zmrzlí mamuti na povrch celí. Druhý koncert desáté slavnostní sezóny 'We are the world' věnujeme Anthroposu, kde zkoumají život a smrt našich předků a prapředků, jakož i koloběh vzniku a zániku civilizací,“ vysvětluje svůj dramaturgický koncept Pantůček.

Kamenné mantry – Koncert pod mamutem, Brno – Pavilon Anthropos (MZM), 22. 11. 21

 

TAG:

vychází za podpory
EEA and Norway grants
Ministerstvo kultury ČR
Nadace Český hudební fond
NADACE ŽIVOT UMĚLCE

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.