Platforma SoundCloud se snaží dohnat svoje rivaly a už nějakou chvíli cílí na posluchače podobně jako další streamingové služby pomocí personalizovaných doporučení nebo tematických playlistů. Od začátku dubna spouští user-centric systém vyplácení umělců, čímž se možná posune o krok před jiné, větší společnosti nebo je přinejmenším dožene. Zveřejněn už byl i termín každoroční jednodenní konference SoundCloud Forum s podtitulem Break Through The Noise and Level Up Your Career (česky „Prolomit hluk a posunout svou kariéru“), která proběhne 11. března od 19:00 hodin.
User-centric a pro rata jsou dva modely užívané pro vyplácení interpretů streamingovými službami. Ty větší, např. Deezer nebo Spotify, používají
pro rata – model, který přerozděluje veškeré peníze získané na uživatelských poplatcích mezi všechny umělce na platformě. Z řad hudebníků, posluchačů i dalších míst hudebního průmyslu se dlouhodobě ozývají nespokojené hlasy těch, kdo věří, že je takový systém nespravedlivý a favorizuje velká jména v neprospěch těch začínajících. Ale velké společnosti tvrdí, že přechod na user-centric model by stál tolik byrokracie, s tím spojené práce, a tedy i financí, že by se nakonec nikomu nevyplatil.
SoundCloud je nicméně jednou z prvních platforem pro streaming hudby, která bude tento model využívat. Letošní Forum má uživatele na tuto změnu připravit. Nabídne třeba diskuzní panel s vedením SC, workshop k budoucímu user-centric systému (v propagačních materiálech SoundCloudu je nazýván fan-powered) nebo k možnostem distribuce hudby skrze službu a různé modely předplatného. Kromě panelů cílených na efektivní využití platformy se do konferenčního programu vloudilo i téma diverzity v hudebním průmyslu.
Snaha samotných služeb vzdělávat své publikum skrze organizaci vlastních konferencí je spíše ojedinělá. SC Forum je obyčejně dostupné pouze publiku v několika městech v USA a Kanadě, díky letošnímu online formátu ho však mohou navštívit i zájemci z Evropy.
SoundCloud Forum, online, 11. 3. 21