Skrývá se za zrcadlovou maskou a vypráví o koloběhu života a jeho prázdnotě, vyznává futurismus a jeho maska symbolizuje reflexi okolního světa v tvorbě. Všestranný umělec JAF 34 se na svém debutu Empty obklopil skupinou známých jmen (Himalayan Dalai Lama, Houpací koně, Manon Meurt, Niktin či Peter Pan Complex), vydal jej po vlastní ose a chystá k němu vytvořit doprovodný NFT materiál.
O JAF 34 bylo možné slyšet už v roce 2014, když jej VR/NOBODY vyzvali ke spolupráci. Na počátku příprav jeho debutového alba, které vznikalo přes tři roky, stála smrt v rodině, a s ní přišlo i ohledávání zpracovaného tématu. „Ať už je to prázdnota osobní či vyprázdněnost společenská, což odráží i jednotlivé tracky a videa,“ přibližuje pojmenování alba.
Samotný pseudonym tvůrce koresponduje s filozofií projektu – jde o akronym, který v zkratkovitém světě odráží formu zrychlené komunikace. „Významově to může znamenat cokoliv, co si pod tím představíte, a to je na tom to krásné. Nutí přemýšlet. Proč je to zkratka? Proč tři písmena? Proč čísla? A má to vůbec nějaký význam? Není to jenom náhodný seskupení? To všechno je otevřené a nic není pevně dané. A nebo taky ne,“ dodává JAF 34.
Ve spojitosti s jeho jménem se na české scéně objevuje svět technologie blockchainu a nový způsob monetizace umění. „NFTs je úplně nový svět, který přiletěl s nebývalou silou. Neuvěřitelně mě začal fascinovat, do budoucna půjde o naprostý standard pro odkup digitálního umění, ať už se jedná o 3D rendery nebo hudbu,” říká JAF 34. S dílem spjatý řetězec, který se vytváří při odkoupení, z takové kopie činí jedinečné malířské plátno a z kupujícího certifikovaného vlastníka. „Jelikož jsem hudebník i vizuální umělec, k právě vydanému albu chystám doprovodný NFT materiál.“ První dílo prostřednictvím serveru Rarible už JAF 34 nabízí, možná ale nakonec poslouží jen jako test a zanedlouho z nabídky zmizí.
Empty, jehož přebal představuje obraz prázdného bookletu, je možné poslouchat na běžných streamovacích platformách. Zájemcům o unikát se nabízí pořízení debutu z jednorázového nákladu o 500 číslovaných kusech, a to právě na CD, o němž JAF 34 přemýšlí jako o fyzicky i obsahově mrtvém médiu. „Aby si to lidi uvědomili a posunuli se dopředu, musí projít jistou změnou vnímání, což se snažím reflektovat i obalem,“ objasňuje.