Ceny Vinyla byli vyhlášeni v průběhu slavnostního večera v pražském Lucerna Music Baru ve středu 13. února. Za Desku roku kritici zvolili eponymní album Povodí Ohře. Objevem roku je pražský producent Bílej kluk, počinem roku aktivity nezávislé komunitní platformy ZVUK. S organizátory (nejen této) ceny jsme dříve vedli rozhovor o české scéně.
Oceněním pro vítěze byl již tradičně vinyl, o jehož grafický návrh se postaral konceptuální umělec Tomáš Vaněk, významný představitel generace 90. let, držitel Ceny Jindřicha Chalupeckého a v současnosti rektor Akademie výtvarných umění v Praze. Obálku pojal jako reflexivní přesmyčku, která se zamýšlí nad samotnou povahou hudební ceny: co znamená vyhrát, jakou má vítězství váhu a co s tím vlastně potom dál.
Stranou výherců, Miloš Hroch k Povodí Ohře uvádí: „Může to znít přehnaně, ale charismatický frontman Sisi jde se svou sebedestruktivní lyrikou a komplikovanou spiritualitou ve stopách domácích ‚prokletých‘ básníků jako Filip Topol.”
K objevu roku Karel Veselý řekl: „Nová generace elektronických producentů vyznává kolektivismus, producent Bílej kluk vzešel z komunity kolem platformy BCAA, audiovizuálního týmu Reaper Death Seal Corporation a djského kolektivu Blazin Bullets. Jeho divoké koláže postklubové hudby smíchané z tučných beatů, hlášek z japonského anime, kosmických synth-riffů a jeho éterického vokálu se vymykají kreativnímu kvasu na domácí scéně svým smyslem pro výstřednost a precizností.”
Neposledně komentuje jednoho z výherců, počin roku, Michal Pařízek: „Během necelého roku a půl svého fungování si nezávislá komunitní platforma ZVUK našla pevné místo nejen na kulturní mapě Prahy, ale celé České republiky. ZVUK svými aktivitami podporuje vzdělávání, tvůrčí dialog a realizaci projektů v oblasti elektronické hudby a zvukového umění, nabízí kurzy, workshopy a přednášky, ale také cestu za novými formami komunikace a chování.”
Vyhlášení Ceny Apollo a Cen Anděl proběhne na sklonku měsíce.