Jako překvapení působí zjevení se Tommy Genesis na konci října v Brně. Jedna ze tří dcer atlantského labelu Awful Records předznamenává svými koncerty po Evropě příchod nového alba World Vision II.
Je neděle večer, což v kontextu brněnského Kabinetu Múz může znamenat předzvěst čehokoli. Od usrkávání matéčka na podporu povíkendové bdělosti po „prej nečekaný“ mejdan, který pokračuje DJ setem u baru a končí v ranních hodinách. Brněnské publikum je příjemně okouzleno a rozdivočeno.
Své vystoupení otevírá Tommy songem Angelina. Na pódiu se v jejím podání mísí dychtivost se stydlivostí, nespoutanost nabroušené lyriky s bázlivě-prchlivým pohledem do publika a zpět na DJ Alyaze z labelu BigBoss, který ji výjimečně doprovází. Prudce bipolární tón jejich vystoupení může vyvolat pocit, že celý její fetish rap je jedná velká přetvářka a hra. A taky, že je. Tommy, která studovala původně sochařství a filmovou tvorbu, se neskrývá a s poznatkem, že její persona inspirována japonskými mangy, je tak trochu koláží uměleckého konstruktu a nahodilé, leč smrtelně upřímné flow. Ta se houpe na beatu doprovázeném vláčným a zároveň důrazným „It’s that art hoe, swag” skladby Art vydané letos mimo debutové World Vision. Je na každém, k jaké verzi příběhu tíhne. Je totiž zřejmé, že Tommy je to mile ukradené.
Při odříkávání prologu k Execute už davy pod podiem šílí a se zbožštěným respektem se snaží raperky dotknout a přitáhnout ji do davu, což se jim v průběhu daří a po několika letech jsem na koncertě svědkem celkem nečekaného mob-divingu. Tommy se ale rychle otřepává a v prudkých skotačivých tanečních otočkách načechrávajících její kučeravý vlas prohlašuje, že narozeniny bude slavit v Brně. Srovnám-li atmosféru s červnovým koncertem v Berlíně, pak lze tvrdit, že entuziasmus Berlíňana je v Brně zintenzivněn a jeho odstup a zachování si ledově klidné masky je v Kabinetu Múz potutelně strháváno bezostyšnou živelností.
Kromě zmíněného hitu zazní z World Vision dále Hate Demon a Shepherd. Vnitřní monolog mezi biblickým dítětem a rozervané nymfy se na stagei odehrává v podání They Cum They Go. Tommy je potměšile nestoudná a za hranicemi explicitních textů si uvědomíte, že otěže drží ona, i kdyby se to projevovalo předávkováním přisprostlé rozkošnosti. Symbolickou lyriku smývá kolébavou Hair Like Water Wavy Like the Sea. Stejně jak rychle přiskotačila v podkolenkách a trekingových botách k prvnímu tracku Angelina, mizí Tommy bezprostředně po koncertě odpočívat na hotel. Rozhovor příště! (Nela Kovalčíková)