Kabinet potměšile nestoudných múz: Tommy Genesis

Tommy Genesis, Brno – Kabinet Múz, 23. 10. 16 Tommy Genesis, Brno – Kabinet Múz, 23. 10. 16 Libor Galia

Jako překvapení působí zjevení se Tommy Genesis na konci října v Brně. Jedna ze tří dcer atlantského labelu Awful Records předznamenává svými koncerty po Evropě příchod nového alba World Vision II.

Je neděle večer, což v kontextu brněnského Kabinetu Múz může znamenat předzvěst čehokoli. Od usrkávání matéčka na podporu povíkendové bdělosti po „prej nečekaný“ mejdan, který pokračuje DJ setem u baru a končí v ranních hodinách. Brněnské publikum je příjemně okouzleno a rozdivočeno.

Své vystoupení otevírá Tommy songem Angelina. Na pódiu se v jejím podání mísí dychtivost se stydlivostí, nespoutanost nabroušené lyriky s bázlivě-prchlivým pohledem do publika a zpět na DJ Alyaze z labelu BigBoss, který ji výjimečně doprovází. Prudce bipolární tón jejich vystoupení může vyvolat pocit, že celý její fetish rap je jedná velká přetvářka a hra. A taky, že je. Tommy, která studovala původně sochařství a filmovou tvorbu, se neskrývá a s poznatkem, že její persona inspirována japonskými mangy, je tak trochu koláží uměleckého konstruktu a nahodilé, leč smrtelně upřímné flow. Ta se houpe na beatu doprovázeném vláčným a zároveň důrazným „It’s that art hoe, swag” skladby Art vydané letos mimo debutové World Vision. Je na každém, k jaké verzi příběhu tíhne. Je totiž zřejmé, že Tommy je to mile ukradené.

Při odříkávání prologu k Execute už davy pod podiem šílí a se zbožštěným respektem se snaží raperky dotknout a přitáhnout ji do davu, což se jim v průběhu daří a po několika letech jsem na koncertě svědkem celkem nečekaného mob-divingu. Tommy se ale rychle otřepává a v prudkých skotačivých tanečních otočkách načechrávajících její kučeravý vlas prohlašuje, že narozeniny bude slavit v Brně. Srovnám-li atmosféru s červnovým koncertem v Berlíně, pak lze tvrdit, že entuziasmus Berlíňana je v Brně zintenzivněn a jeho odstup a zachování si ledově klidné masky je v Kabinetu Múz potutelně strháváno bezostyšnou živelností.

Kromě zmíněného hitu zazní z World Vision dále Hate Demon a Shepherd. Vnitřní monolog mezi biblickým dítětem a rozervané nymfy se na stagei odehrává v podání They Cum They Go. Tommy je potměšile nestoudná a za hranicemi explicitních textů si uvědomíte, že otěže drží ona, i kdyby se to projevovalo předávkováním přisprostlé rozkošnosti. Symbolickou lyriku smývá kolébavou Hair Like Water Wavy Like the Sea. Stejně jak rychle přiskotačila v podkolenkách a trekingových botách k prvnímu tracku Angelina, mizí Tommy bezprostředně po koncertě odpočívat na hotel. Rozhovor příště! (Nela Kovalčíková)

    vychází za podpory
    EEA and Norway grants
    Ministerstvo kultury ČR
    Nadace Český hudební fond
    NADACE ŽIVOT UMĚLCE

    Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.