Do práce na šest, rychlý oběd, poslat poslední e-mail, naházet věci do batohu, doběhnout na vlak. Vyrážet na koncerty z Brna uprostřed týdne, ve středu 15. listopadu, není jen tak, o to větší jsou pak očekávání. Když se ale konečně vynořím z metra na náměstí Míru a zamířím do bistra na ramen, tuším že jsem udělal dobře.
Příjemně unaven horkým vývarem procházím centrem Prahy a tam, kde se ulice zúží, je druhý cíl večera na dohled – cinefilní mekka v Bartolomějské ulici, kino Ponrepo. Že se zde bude křtít český překlad knihy Přítomnost mexického auteura Carlose Reygadase, jsem se dozvěděl teprve před pár dny a změna odpoledního plánu i dřívějšího odjezdu z Brna tak byla nasnadě.
Neznám lepší místo k oddechu po večeři, před koncertem, než je útulné kino, promítající jinak téměř nesehnatelný film oblíbeného režiséra. Fotbalový zápas dvou ženských týmů uprostřed mexických hor, kde se za autovou čárou pasou divocí koně a výhledu částečně brání okolní vysoká tráva. Galerijní snímek Serenghetti zachycuje sport v jeho ryzí podobě, natočený s humorem a citem. S prvním gólem a sestřelením samotného Reygadase natáčejícího za brankovou čárou však pospíchám směrem ke kostelu svatého Salvátora na Starém Městě.
Synapse Knowledge, Praha – různá místa, 15. 10.–16. 11. 23