Klarinetový kvartet se stáhl do ústraní jen na oko, mezinárodně ceněný ansámbl Clarinet Factory přijde v březnu s Meadows, na němž se coby hosté podíleli Hidden Orchestra či folklórní soubor Grunik. Sedmé album vyjde po sedmi letech u belgického labelu homerecords.be.
Okolo Clarinet Factory rušno bylo, a tak když Jindřich Pavliš začne mluvit o činnosti své skupiny, vytrhává jen to důležitější. „Mimo jiné jsme složili hudbu k instalaci Modiglianiho pražské výstavy v Obecním domě nebo pro Muzeum Karla Zemana a přijali několik studiových nabídek na spolupráci jako například od Hidden Orchestra, Tata Bojs nebo Václava Neckáře.” Na novém album se čekalo proto, aby skladby byly odzkoušeny živým hraním a aby patřičně dozrály. „To se, myslím, povedlo a nemuseli jsme se ve studiu tolik zabývat skládáním a s tím souvisejícími pokusy a omyly," dodává ke genezi nového alba.
Na tom se podílel také Joe Acheson, zástupce britských Hidden Orchestra, s nímž Clarinet Factory spolupracují déle jak tři roky a na novince je podepsán pod elektronikou a celkovým zvukem čtyř skladeb. „Je velice citlivý, jeho poslední hobby je sbírání zvuků přírody, tzv. field recordings, a to se k myšlence alba a k našim klarinetům nesmírně hodí,” uvádí Pavliš k hlavě Hidden Orchestra, které zastupuje label Denovali, u nás spjatý se jmény jako Floex či Never Sol.
Meadows reflektuje pojmenování a představuje širou a pestrou škálu hostů, na albu vystupuje i folklórní sbor Grunik z Beskyd či Danko Šoltis z Vertigo Quintet. „Krásným bonusem, který přineslo natáčení v Beskydech, je improvizace Aničky Ficelové na koncovku – lokální píšťalu, která je podobná slovenské fujaře. A nesmím zapomenout na roli Honzy Muchowa, který nám dělal jakési zrcadlo, nebo lépe řečeno muže s názorem, a dával nám užitečné rady a náměty na řešení," uzavírá Pavliš výčet všech zásadních spolutvůrců Meadows. To vyjde 3. března.