Jak evokuje už pojmenování Creaks, atmosféru logické adventury studia Animata dokresluje škřípání a vrzání. Po Floexovi přijal taktovku Joe Acheson se svým Hidden Orchestra. Výsledkem je „nekonečný” soundtrack – při hře můžete jednotlivé úrovně projít několikrát, vzniklo proto hned několik alternací původních verzí. Creaks je možné hrát a nyní také jen poslouchat.
Creaks představuje minimalistické jazzové improvizace, orchestrace pro dechy a smyčce i konceptuální elektronické kompozice. „Samotné zvučení celou hru neskutečně oživí a dodá jí atmosféru,” řekl designer hry a hlavní výtvarník Radim Jurda pro MUNI, „ve hře nepoužíváme žádné mluvení ani texty, celý příběh je tedy vyprávěný prostřednictvím zvuku.” Aby zvuky a hudba, které jsou ve hře průvodcem i nápovědou, ladily, o to se postaral Matouš Godík.
„Každá z postav ve hře je reprezentována jiným nástrojem – například výběrem různých citer pro hlavní postavu. Hudba ve hře odráží postup v čase v krásném ručně kresleném uměleckém díle hry a stává se tím složitější, čím jsou i hádanky komplikovanější,” uvádí Acheson, pro něhož byla práce na soundtracku pro hru novinkou. Z téměř šest hodin dlouhého hudebního materiálu pro hru následně vzešlo také album, které má podobnou logiku jako hra – postupně kopíruje nástrahy a složitost jednotlivých úrovní.
Acheson na albu spolupracoval mj. s Tomášem Dvořákem alias Floexem. Samotný Dvořák je se studiem Amanita spjat od jeho začátků – vytvořil hudbu k Samorost I–III či Machinarium. Více hru odhalují stránky vývojářů.
Stejnojmenné album je k poslechu prostřednictvím služeb, na které jste zvyklí, přes tento rozcestník.