Fathermother, vybudovaný kolem formace Fiordmoss a působící převážně v Berlíně, chystá ve Valašském Meziříčí jedinečnou výstavu tohoto uměleckého kolektivu. Věčný koloběh života, neukončenost, nesmrtelnost a prolínání protikladů, to vše odkazuje k hadovi zakousnutému do svého ocasu, jenž je symbolem výstavy začínající 7. února v Galerii Kaple ve Valmezu.
Ourobora. Za instalací složenou ze zvuku, videa, fotografie a prostorové intervence stojí Petra Hermanová, Teri Varhol a Jon-Eirik Boska. „Zvuková stránka výstavy je postavená na desce Kingdom Come a na její dekonstrukci ve zvukový objekt pracuje hlavně Jon-Eirik. S Teri jsme se setkaly v ateliéru Václava Stratila, a i přes to, že nás pojí společná témata, doposud jsme neměly příležitost pracovat na výstavě tohoto rozsahu,” dodává za Fathermother Collective Petra Hermanová, která se touto výstavou obrazně vrací domů. „Pracujeme s tématem matriarchálního převratu a nastolování rovnováhy, v tomto kontextu je zajímavé, že zámek, ke kterému kaple patří, kdysi sloužil jako ženská věznice.”
Teri Varhol spolupracovala také na vizuálu Kingdom Come a natáčela pro Fiordmoss klip k písni Motherland a výstava v kapli na tuto spolupráci volně navazuje. Nadcházející výstava byla avizovaná už v našem rozhovoru v době vydání jejich debutu. Slavnostní vernisáž výstavy se uskuteční 7. února o šesté večerní. Úvodní slovo pronese Jiří Ptáček.
Fathermother Collective – Ourobora, Valašské Meziříčí – Galerie Kaple, 7. 2.–30. 3. 18