Bývalý fotbalový svatostánek za Lužánkami podruhé přivítal nově vznikající festival Pop Messe. Na tuzemskou dramaturgii odvážný line-up představil, mimo jiné, velká jména jako Skepta se svou světovou show či Kae Tempest, kteří přímo promlouvali do srdce o problémech naší doby. Diváci, čekající v ochozech zarostlých stromy úvodního hvizdu rozhodčích, se nedočkali. Místo toho si mohli vybrat ze dvou hlavních pódií přímo v prostorách stadionu a dvou stagí v nedalekém neonovém království Bobycentra, jež poskytovalo návštěvníkům výlet v čase zpět.
Iva Bittová & Dunaj vzpomínali na koncert na stejném místě před 30 lety, oproti tomu představitelé tuzemské alternativy jako Arleta, Dukla či Mutanti hledaj východisko lákali hlavně mladší publikum. O basový příděl se kromě dlouhohrajícího matadora The Bug s raperem Flowdanem postarala také dubová stage nesoucí název Soundsystem před areálem, přístupná bez festivalové pásky. Horní indoorová stage Cafe de Paris fungovala především u intenzivní, hutné muziky, a tak bodovali třeba španělští Dame Area, kteří strhli publikum vřískotem zpěvačky, nebo polští RSS Boyz s maskami a řinčením beatu.
Celkově povedenému festivalu evropského formátu už snad chyběla jen možnost oficiální afterparty pro hladové tanečníky, jelikož všechna produkce striktně končila ve 4 nad ránem, a trochu toho zútulnění a odlišení se od klasických komerčních festivalů by Pop Messe prospělo. Sláva Pop Messe. Amen.
Pop Messe, Brno – Stadion Za Lužánkami a Bobycentrum, 29.–30. 7. 22