Fest-namte se: Rock for People 2013

Sweet Sweet Moon, foto Christian Pitschl/Facebook.com Sweet Sweet Moon Sweet Sweet Moonfoto: Christian Pitschl/Facebook.com Sweet Sweet Moon

Stalo se už tradicí, že první červencový týden patří festivalu Rock for People. Nejinak tomu bude i letos. Dá se říct, že po minulém, bouřkami poznamenaném ročníku festival přežil klinickou smrt a svůj nový život rozjíždí ve velkém stylu. Kromě kapel jako Queens Of The Stone Age, Thirty Second To Mars nebo Billy Talent, se mohou návštěvníci těšit na spoustu neokoukaných jmen, z nichž některá si odbudou svou premiéru na českých pódiích. Letošní novinkou je dramaturgie Showcase Stage, jejíž program vznikl ve spolupráci s anglickým The Great Escape Festivalem a německým Reeperbahn Festivalem. Máme pro vás několik tipů pro fanoušky tvrdší kytarové hudby a následuje představení některých účinkujících právě ze zmíněné Showcase Stage věnované novým objevům z Velké Británie i kontinentální Evropy.  

Na Rock For People se v úterý 2. 7. ve Freezone uskuteční také Muzikus Day, kde vystoupí, mimo jiné, vítězné kapely ze soutěže Šance Muzikus, více o programu zde.

Rock for People, Hradec Králové - Festival Park, 2.-5. 7. 13


The Gaslight Anthem (www)

Američané The Gaslight Anthem v našich končinách nejsou žádnými nováčky. V povědomí českých fanoušků se však zatím neusadili tak, jak se jim to daří v zahraničí. Jejich vystoupení na hlavním pódiu je tak ideální možností pro seznámení s tvorbou tohoto kvarteta z amerického New Jersey. Navíc k nám The Gaslight Anthem přivážejí svou rok starou desku Handwritten, na které se producentsky podílel Brendan O'Brien, jenž spolupracoval s takovými jmény jako jsou Pearl Jam, Rage Against The Machine nebo Bruce Springsteen. Posledně jmenovaného označují sami členové kapely za muzikanta, který je velmi inspiroval v jejich tvorbě. Pokud vás tedy zajímá, jak by zněl Springsteen, kdyby hrál v punkrockové kapele, tak si určitě vyhraďte čas na vystoupení této party.


The Devil Wears Prada (www)

Metalcoristé The Devil Wears Prada se řadí do množiny kapel, která obsahuje letošní nováčky na českém území. Znalým není nutné tyto rodáky z amerického Ohia představovat. Pro ty, kteří ještě neměli tu čest, vězte, že se jedná o jedno z největších a nejzajímavějších jmen, které současná metalcorová scéna nabízí. Nedávno kapela dokončila nahrávání své páté studiové desky, jejíž vydání je naplánováno na 17. zaří. Kdo ví, třeba se dočkáme nějaké té novinky během jejich setu v hradeckém Festival Parku. Pro všechny fanoušky tvrdé muziky by tak měla být návštěva vystoupení The Devil Wears Prada povinností.


The Ghost Inside (www)

Parta The Ghost Inside sdružená kolem zpěváka Jonathana Vigila se k nám vrací pár měsíců po jejich vydařeném koncertě, který se odehrál v únoru letošního roku v pražském klubu Futurum. Jejich brzký návrat však není vůbec na škodu. Některá vystoupení se zkrátka neomrzí, což lze také říct právě o The Ghost Inside. Ten, kdo navštíví jejich set, dostane nášup tvrdé kytarové muziky bez nějakých zbytečných póz a řečí. Pánové zkrátka umí pobavit, o čemž svědčí také jejich nedávná povedená vystoupení na německých festivalech Rock Am Ring a Rock Im Park, kde se se svou show dostali dokonce na hlavní pódia.


Shoshin (www)

Anglické trio Shoshin se řadí mezi objevy a nadějná jména, která pořadatelé získali při své návštěvě Reeperbahn Festivalu a The Great Escape Festivalu. Pro milovníky hudebních škatulek budou Shoshin zřejmě trochu oříšek. Kapela balancuje na pomezí typické britské kytarovky a rocku, který evokuje poněkud alternativější verzi proslulejších kolegů z Biffy Clyro. Na svém kontě mají zatím pouze jedno studiové album s názvem Deep Sleprivation. Máte-li pocit, že britská kytarová scéna je už dávno za zenitem, vyzkoušejte Shoshin, kteří vás přesvědčí o opaku.


Only Real (www)

První den na Showcase stage bude patřit jen zástupcům britské scény, z nichž vybíráme k našemu malému seznámení Only Reel. Pokud vás zajímá, kdo stojí za až psychedelicky laděnými tracky, které zní kdesi z dálky a přitom se tak rychle dokážou zabydlet u vás doma, není úplně snadné zjistit podrobnosti. Only Reel je projekt asi dvacetiletého kluka ze západního Londýna, který rapuje a vystačí si s počítačem a pár kamarády. Svou hudbu nazývá „baby music for babies“. Bližší a skutečně kusé informace o něm najdete na jeho facebookovém profilu, ale za vše hovoří několik videoklipů, které umístil na Youtube. Poslechněte si Blood Carpet nebo Cinnamon Toast a je vám jasné, že tohle si naživo nemůžete nechat ujít.


Sweet Sweet Moon (www)

O rakouské scéně se mnoho nemluví, napravit by to měl druhý den Showcase Stage, který bude až na dvě britské a jednu dánskou výjimku věnován skupinám z německy mluvících zemí. Přehlídku zahájí mladý písničkář a multiinstrumentalista Matthias Frey z Vídně, který vystupuje pod přezdívkou Sweet Sweet Moon. Ač si zde přikládáme jako ukázku jednu jeho skladbu na akustickou kytaru, trochu mlžíme a necháme se překvapit, co nám předvede. Jedním z jeho oblíbených nástrojů jsou totiž housle, mnoho skladeb hraje v duu s violoncellem a s loop pedalem si dokáže poradit na pódiu i bez kapely. Podívejte se ještě na video z jeho vystoupení v Hamburku, jež se konalo právě v rámci Reeperbahn Festivalu.


Francis International Airport (www)

Tato dolnorakouská indie popová kapela už není u nás zcela neznámá, nedávno koncertovala v České republice (zachytili jsme ji v Brně) a patřila také k účinkujícím na Valašském Špalíčku. Francis International Airport dosud vydali tři desky, ta poslední se jmenuje Cache a je to počin z letošního roku. Zatímco předchozí album In the Woods bylo založené hlavně na kytarách, na tom novém zabrousili do vod elektroniky. „Zachycení obrazů a vizualizace hudby je důležitým aspektem naší práce“, říkají Francis International Airport o svých skladbách. Ozvěny folku, připomínající místy Dry The River, harmonický zpěv a atmosférické zvukové plochy, to je ve zkratce náznak toho, co můžete od jejich koncertu očekávat.


Rangleklods (www)

Rangleklods je projektem hudebního experimentátora Esbena Andersena. Na studiových nahrávkách kombinuje analogové a digitální zvuky a inspirován produkční technikou Phila Spectora Wall of Sound vytváří rozsáhlé zvukové koláže s prvky minimalistického techna. Esben nyní žije v Kodani, ale podstatný vliv na něj měla i jeho berlínská epizoda. Počítač hraje hlavní roli při vytváření nahrávek, ale na koncertě Rangleklods preferují živé nástroje, hlas a přístroj obsahující senzory modulující zvuky pomocí manuálního ovládání, který sám vyvinul. Cílem je úplná ztráta kontroly. Esben dokonce získal vysokoškolský magisterský titul související s jeho tvůrčí činností, studoval elektronickou hudbu na The Royal Academy of Music v dánském Aarhusu.    

Komentáře

vychází za podpory

Ministerstvo kultury ČR
Nadace Český hudební fond

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.