Předvídat úspěch dosud nevydaného materiálu je vždycky ošemetné, ale v případě Teleman (a jejich jméno má mnohem více společného s Kraftwerk než s německým skladatelem Georgem Philippem Telemannem), se není čeho bát. Velkou část jejich skladeb, které se pravděpodobně objeví na jejich debutu Breakfast, jenž vyjde 26. května na labelu Moshi Moshi, jsem slyšela loni v Lucerně, když kapela předskakovala Suede. Dala bych ruku do ohně za to, že to bude jedno z nejzajímavějších alb, které letos v indie popu uslyšíme.
Mohla bych tu básnit o tom, jak Teleman pracují s basovou linkou a spojují undergroundový zvuk s vyleštěnými popovými melodiemi, které stupňují tak dlouho, až vás donutí se zamilovat. Ale asi bych nepřišla na tak dobrou charakteristiku, jakou píše Paul Lester v The Guardianu, když zmiňuje, že v jejich první vydané skladbě Cristina „se spojují dvě diametrálně protikladné školy rockového povědomí – nihilismus temného rocku z východního pobřeží a slunečný poptimismus z pobřeží západního, jako když Andy Warhol potkává Briana Wilsona (Beach Boys)“. Kdo nestihl, kapela nedávno nabízela baladu Lady Low volně ke stažení a teď tu máme další novinku a ukázku z připravované první desky, skladbu 23 Floors Up.
Ostře sledované songy k vám posíláme každé pondělí v podvečer na našem facebookovém profilu.