Ai fen: post postforever

Ai fen Ai fen foto: Ondřej Tylcer

Postforever je meditací nad zráním a bytím multinacionální a mileniálskou ženou, řekli jsme si s Ai fen během rozhovoru o jejím debutu. Rok poté přichází post postforever – remixové album, na které přispěli Kkraus, MA'AM, Jested, Tropical Vampire, Dikolson a Evil Medvěd. Těší mě, že každý z nich šel jiným směrem, říká Ai fen, a těmito remixy ukázali nový pohled a zprostředkovali jiné vnímání mých skladeb.

I Like Breathing představuje bipolární skladbu o nestabilitě emocí a trvalé jistotě, že dýcháme a jednou dýchat přestaneme. „Kkraus z ní udělal cestu přes zmrzlou krajinu, mrazivé sondování, které je ale stále agresivní,” říká Ewelina Vlček-Chiu alias Ai fen (jinak též ba:zel). Tropical Vampire k té samé skladbě přistoupila vesele, tanečně. „Výsledek mi evokuje čas na pláži těsně před soumrakem,” dodává Ai Fen.

Jested to také pojal jako takové sondování – akorát spíš slyším písečnou bouř, snahu dostat se do bezpečí. Evil Medvěd vzali malý výsek mého vokálu, a na tom postavili celou rytmiku další skladby. MA'AM udělala pro ni typický zvrat, lidové spojení s industriálem. No a Dikolson dokonce přidal nástroj, kytaru, a tím to celé udělal rockovější a snížením vokálu o oktávu experimentálnější,” uzavírá šestici remixů. Post postforever svým pojmenováním naznačuje uvědomění hudebnice, že nikdy není nic konečné – ani prohlášení, která stírají hranice a možnosti poletovat nad prostorem, v němž se sebe-určujeme.

Na jaře měla Ai fen koncertovat právě s Tropical Vampire. V létě se pak podílela na (obnoveném) festivalu Šamana ztráta a na konci roku byla kurátorkou Konektiv Night Vol. III, za níž stojí Kkraus a na které mj. vystupovali Evil Medvěd. Loni jsme se neposledně zajímali, jak vnímá karanténu.

„Na začátku prvního lockdownu jsem byla hodně ambiciózní, plná vzteku a zklamání, tehdy jsem i plánovala, že letos vydám další album,” říká Vlček-Chiu nyní v roce 2021, „ale teď, i když materiál na další album mám, jsem zpomalená, cítím jemnou, ale hlubokou apatii a snažím se na sebe nebýt náročná s deadliny a očekáváním. Mám zkušenost, že není dobré tlačit.” Když přijde motivace či inspirace, všechno rychle klapne, dodává. Mezitím je k poslechu postforever (2020) níže a post postforever (2021) výše.

    vychází za podpory
    EEA and Norway grants
    Ministerstvo kultury ČR
    Nadace Český hudební fond
    NADACE ŽIVOT UMĚLCE

    Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.