Two Door Cinema Club – Beacon

Two Door Cinema Club - Beacon Two Door Cinema Club - Beacon

Od kapely jako jsou Two Door Cinema Club nemůžete očekávat výraznou progresi v jejich stylu nebo písničkářství, protože na debutu se vyprofilovali jako party festivalová svižná melodická kytarovka směřující mnohem více k popovému přístupu než k hudební revoluci. V porovnání s jinými skupinami z kategorie "indie rocku, který se stal úspěšným" nebo naopak s vyumělkovaným mainstreamovým popem se Two Door Cinema Club dost vymezují vůči kterékoliv z těchto dvou sfér. Na jednu stranu jsou až moc hitově založení, na první poslech bezstarostní, jaksi přitažlivě po irsku chladní, což kontrastuje s dynamičností jejich skladeb a těžko je někdo bude porovnávat s The Killers, Kaiser Chiefs nebo jinými známějšími kytarovými partami. Pro popovou smetánku jsou zase až příliš přirození a na nic si nehrající.

Poprvé se líbilo, stačí to i podruhé? Vzhledem k tomu, že na albu Beacon se trošku bohatší produkční práce neodrazila negativně, dodala jinak poměrně jednoduchým skladbičkám určitou prostorovost a zvukovost sjednocující desku v ucelenou kolekci, dá se druhá deska vnímat jako určitý posun. Pustíte si ji a neřešíte, která písnička je lepší nebo horší. Možná vyčnívá první singl Sleep Alone díky výraznému beatu a tomu, že většina fanoušků ho slyšela jako první a stačila ho tedy už důkladně „vstřebat“, jinak se s albem zastaví čas, ani nevíte jak. Jsou zde náznaky popové poetiky v písničce Sun, pohrávání si s různobarevnými vrstvami (však v mezích synťáků) ve skladbě Handshake, rytmické reference k debutu v Someday i dívčí vokál a plážové vyhrávky v The World Is Watching. Zkrátka snaha o větší variabilitu v kapele byla a vyplatilo se to, protože přijít podruhé s tím samým je opravdu dneska těžké. Ve velkém množství hudby, která existuje, musí být každá deska stejným zjevením jako debut, pokud nejste Muse.

Beacon není přelomové album, ale zaručuje příjemný poslech, který se hodí třeba na cesty a naživo to má šťávu. O tom se můžete ostatně alespoň přeneseně přesvědčit na deluxe edici, ve které je celý druhý disk plný živě nahraných skladeb z koncertu Two Door Cinema Club v londýnské Brixton Academy.

Zlatý hřeb: Sleep Alone, The World Is Watching

Zní to jako: energií nabitá popová kytarovka, občas jako Havaj po irsku

Vydavatel: Universal