Bedekr 6/2017

Vypadá to tak, ale recenze jsme psát nezapomněli. Tento Bedekr toho po dlouhé době budiž důkazem. Australan v Reykjavíku Ben Frost, Češi v Berlíně Fiordmoss a k tomu polští Coals, francouzský Pastel Coast, britští Mount Kimbie, americká diva St. Vincent a kanadští The Rural Alberta Advantage. To je sestava pro náš comeback. Tak místo krosny sbalte přehrávače a pojďte si hrát na světoběžníky spolu s námi.

Bedekr 5/2017

Chvíli se nám nechtělo cestovat, ale nebojte, my to doženeme. V dalším díle našeho recenzního Bedekru se rozjedeme v Česku se Zrní a ostravským elektronikem Lowmoe, v přístavním Gdaňsku se zastavíme za postklasikem Stefanem Wesołowskim, v Rusku okusíme industriální synthy WWWINGS, trochu něhy nabereme na Islandu u Sóley a v Americe se nejprve ponoříme do imaginativního saxofonu Colina Stetsona a introspektivní proměny Marka Lanegana. Tak místo krosny sbalte přehrávače a pojďte si hrát na cestovatele spolu s námi.

Bedekr 4/2017

Popové vizionářství, field recordings, minimalistické neoklasické techno, intimní folk, industriální noise, nekonvenční pop i nekonečný písničkářský jam. Tuhle pestrou nabídku ze čtyř zemí vám nabízíme v dalším Bedekru. Jmenovitě jde o Drakea, Ká, Christiana Löfflera, Mount Eerie, Pharmakon, Samanthu Crain a Sun Kil Moon. Tak místo krosny sbalte přehrávače a vydejte se na cestu po Česku, Neměcku, Kanadě a USA spolu s námi.

Bedekr 3/2017

Výjimečně šest recenzí a pouze dvě navštívené země. Přesto se s naším česko-britským menu nudit nebudete. Nabízíme silnou tuzemskou trojkombinaci (±0, Cermaque a Cold Cold Nights) a neméně zajímavé počiny ostrovní scény (Sampha, Sleaford Mods, The Tiger Lillies). Tak místo krosny sbalte přehrávače a pojďte si hrát na světoběžníky spolu s námi.

Bedekr 2/2017

Instantní jaro Bonoba, podivný folk Cancer, počítačově generovaná hudba Flow Machines, malý velký folk Hand Habits, ambientní jazzové ticho Nobody Jazz Ensemble, rozverný folk-pop Tik Tu a severská elektronika Varga. Británie, Dánsko, Francie, USA, Česko, Ukrajina, Švédsko. Stačí? Tak místo krosny sbalte přehrávače a pojďte si hrát na cestovatele spolu s námi. Druhý letošní Bedekr je tady.

Bedekr 1/2017

Chyběly vám naše recenze? Tak to vás náš první letošní Bedekr jistě potěší. Budeme se v něm věnovat jak deskám z loňska „pozapomenutým“, tak deskám, které se stihly urodit v prvním měsíci roku 2017. Dáme si islandskou poezii noci (asdfhg.), moderní vize ukrajinského folklóru (DachaBracha), symfonii elektronické divy s českými kořeny (Emika), českou riffovou temnotu (Esazlesa), soulově-jazzový drahokam (Jamie Isaac), finské lo-fi (Litku Klemetti) a severské obřadní písničkářství (Rebekka Karijord). Tak po delší době zase sbalte místo krosny přehrávače a pojďte si hrát na cestovatele spolu s námi.

Bedekr 21/2016

V posledním Bedekru tohoto roku nikam cestovat nebudeme. Komu by se v té zimě taky chtělo. Proto zůstaneme na rodné hroudě a dvakrát se podíváme k federálním sousedům. Poslední várku sedmi recenzí jsme se totiž rozhodli věnovat čistě česko-slovenským deskám. Zároveň je to poslední recenzování před finálními žebříčky roku 2016, které odstartujeme již tento týden. Čekání si můžete zkrátit s Acute Dose, Houpacími koňmi, Katarínou Málikovou, Martinem E. Kyšperským, ROLE, Space Love a kompilací Ostrov hudby.

Bedekr 20/2016

Jubilejní dvacátý Bedekr strávíme velký čas na rodné hroudě. Hned třikrát se zaměříme na české počiny – moderní nokturna dné, hravé imaginace Floexe a robotickou elektroniku Jakuba Adamce. Zahraniční výpravy tentokrát budou bez výjimek anglofonní. Poslechneme si netradiční desku Hidden Orchestra, nahlédneme do nitra Keatona Hensona, užijeme si folkový návrat Lou Rhodes a zpoza velké louže nasajeme optimismy STRFKR. Tak místo krosny sbalte přehrávače a pojďte si hrát na světoběžníky spolu s námi.

Bedekr 19/2016

Podzim přináší různé nálady, od dětsky spokojeného radování se z barevného listí až po hluboké deprese utápěné v povzbudivých tekutinách nebo aspoň v teplé peřině. Proto i náš nový Bedekr nabízí na každou náladu něco. Nicka Cavea čelícího meznímu okamžiku, postapokalyptické Flash the Readies, v lesích rozdováděné Longital, hořkosladké Archive, dekonstruktivistické vykoupení Bon Ivera, kafkovského Sicker Mana a Kodaní zsychravělé africké střípky Dawdy Jobarteha. Tak místo krosny sbalte přehrávače a pojďte si hrát na světoběžníky společně s námi.

Bedekr 18/2016

„Nikam nechodím / v tomhle divným období / sedím doma sám / a piju horký čaj,“ zpívají na nové desce Priessnitz. Berte to jako ten nejlepší návod, jak strávit podzimní čas, který se bohužel už definitivně přihlásil. Podzimní splíny sedly i na nový díl Bedekru, a tak kromě jesenických tesknot v podání již zmiňovaných Priessnitz přinášíme taky švédský black metal Hladomrak, islandského skladatele Jóhana Jóhannssona, křehkou holandskou písničkářku Pitou, britské jazzové Neil Cowley Trio a dva exkluzivní kousky z Japonska – postrockové Mono a pianistu jménem Riuichi Sakamoto. Tak místo krosny sbalte přehrávače a pojďte si hrát na světoběžníky společně s námi.