Hlavní loď chrámu U Salvátora potemněla. Cestu k lavicím osvětlují pouze svíčky a presbyterium barví do zlatova tlumené slabě pulzující světlo. Šerosvitné kompozici dominují rudé varhany v zadní části lodi kostela, jejichž klaviatury ovládá Anna von Hausswolff s přehledem zkušené varhanice. Táhlé hluboké tóny těch nejdelších z píšťal kontrastují s ševelícím pískotem těch nejmenších. Švédská umělkyně staví svou hudbu na sytých aranžích a překvapivém rozsahu. Oproti dronověji laděným varhanním kompozicím své krajanky Kali Malone se v jejích skladbách stále něco děje, rychle se vyvíjejí a směřují ať už ke vzletné, očišťující katarzi či konejšivému rozjímání. Sakrální prostory a olbřímí, více než dvacet metrů vysoká klenba kulturního pokladu v srdci pražského Starého Města dává právě rozjímání onen potřebný prostor. Unikátní a zdánlivě nekonečný. (Filip Hastík)
Anna von Hauswolff, Praha – Kostel U Salvátora, 22. 11. 21