Slikback: Rituálně-klubové extrémy

Slikback, Ankali Slikback, Ankali foto: Libor Galia

Zvuk způsobený turbulentním – tedy zvířeným prouděním krve – buď zúženým, rozšířeným místem k srdci, nebo nedomykavostí srdeční chlopně. Šelest. První párty Heartnoize v předvečer státního svátku v klubu Ankali, bývalé vršovické továrně na mýdlo.

Mejdlo úterního večera zahajovala běloruská sound designérka Mʊdʌki, atmosférické monotónní plochy field recordings zvolna připravovaly půdu, na kterou začal kolem půlnoci vršit beaty pražský producent Oliver Torr, jenž nedávno pokřtil svůj debut Fragility of Context.

Vrcholem večera byl dle očekávání Slikback, keňský producent, jedna z nejvýraznějších postav labelu Nyege Nyege a současné hudební scény obecně. Sympatický experimentátor s klubovými beaty ovládl prostor klubu zhruba na hodinu a půl svou unikátní směsicí zběsilých gradací, reggaetonu a rituální temnoty hutných basů. Ty posílal do návštěvníků s elánem a úsměvem sobě vlastním. Zážitek to nebyl snadno stravitelný, ale jakmile se člověk poddal vrstvám chaotické tenze, jeho bombastičnost působila až transcendentně. Neúprosné hlukové monstrozity Freddyho Njau byly pohlcující ukázkou síly Nyege Nyege i toho, že v klubové hudbě lze stále objevovat nové horizonty a výrazové prostředky.

Nelehkou úlohu hraní po tak brutálním interpretovi na sebe následně vzaly Ida Elastic a Martyyna s odlehčenějším b2b setem a na závěr vystoupil Mojmír Měchura jako Trauma. Jeho set jsem bohužel zmeškal, nicméně jej vynahradíme v dohledné době rozhovorem. (Filip Hastík)

Šelest #1: Slikback [live], Oliver Torr [live], Martyyna b2b Ida Elastic, Trauma, Mʊdʌki, Praha – Ankali, 16. 11. 21

vychází za podpory
EEA and Norway grants
Ministerstvo kultury ČR
Nadace Český hudební fond
NADACE ŽIVOT UMĚLCE

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.