„Další mlhavá noc, když vycházíš z klubu, každý ‚pocit‘, který jsi měl, přebíjí pot a ty jsi zahlcen emocemi,” uvádí svůj aktuální release krotitel zvuků Kaan Işık. Album plné elektronické abstrakce a hlukových experimentů vydal koncem srpna u Genot Centre pod monikerem Blank Wall Season.
Işık, aktuálně usazený v Istanbulu, je skladatel a zvukový editor, jenž se zabývá nejen kompozicí, ale také vnímáním hudby. Kromě samotného hraní v klubech se věnuje organizování koncertů a spolupráci s galeriemi v Turecku či Berlíně. Jakožto student filmu má cit pro budování atmosféry, avšak nespoléhá na tradiční koncept lineární gradace, naopak nechává zvuky meandrovat, rozpadat se a reinkarnovat do jiných podob. Jeho čerstvý sound-designový amalgám nese název Thoughts on Manifolds, a právě onou výše zmíněnou hudební transformací vyniká. Šlehající výboje elektrické energie jsou usměrňovány do ztišených celků jemného šelestu, hlubiny digitálních oceánů trhají erupce syntetických gejzírů. Mikroskopické ekosystémy žijící vlastním, podmanivě taktilním životem.
Zcela organicky pak do onoho světa zapadají také dvě kolaborativní skladby s producenty pohybujícími se kolem berlínského labelu Conditional. K té první (Mirror Chamber) přispěl finský mystik Joonas Siren alias Forces, jenž má za sebou releasy jak na Genot Centre (Plastisphere, 2018), tak u Gin&Platonic (Epoch, 2020). Druhý a pro mne osobně dost možná nejsilnější track celé desky (A Moment Of Clarity) stvořil Işık dohromady s Heinrichem Schwarzerem. Je to právě ten vtahující ponor do snového mikrosvěta, který zde rezonuje s naprostou lehkostí a ústí do finálního úprku stáda elektrifikovaných antilop v závěrečné Stampede.
Blank Wall Season vychází u Genot Centre jako padesátý release a za mě jde o více než adekvátní způsob, jak toto jubileum oslavit. Víc podobných pokladů i v nadcházející padesátce!