Na polský projekt Nannok of the North už jsme před nějakým časem upozorňovali, nyní se mu však budeme věnovat podrobněji a samostatně i v pravidelné pondělní rubrice Echolokátor. S tím, jak čas plyne, počet přehrání se zvyšuje a dojem dozrává, si to totiž přirozeně zaslouží. Tolik oblíbená fúze současné vážné hudby a klubové elektroniky je v jeho podání nesmírně podmanivá.
Za pseudonymem Nanook of the North se skrývají talent gdaňské skladatelské moderny a filmový skladatel Stefan Wesołowski a polský producent Hatti Vatti (vl. jménem Piotr Kaliński). A protože dosud nemají na svém kontě žádnou studiovou nahrávku, servírujeme k seznámení celý jejich téměř půlhodinový živý set, který zahráli v rámci série Boiler Room.
Wesołowski a Kaliński své dva hudební světy příznačně proplétali na intenzivním soustředění v Reykjavíku a výsledkem je abstraktní dramatická komorní symfonie, která se hodí do divadla i do klubu, ke kvádru i hipster outfitu. Zasněná severská nálada a napínavé mrazení nordických mýtů v jednom, Ólafur Arnalds ve světě nočních můr. Wesołowski operuje s houslemi, klavírem a někdy drnká i na struny přímo uvnitř těla křídla piana, Kaliński pak na svých mašinkách vytváří nosnou elektronickou slupku, která dokresluje tajuplně znepokojivou atmosféru. Využívá přitom jak klaustrofobních smyček, tak špetky šamanských, duchářských beatů.