Svět, jak jej známe, je dechberoucí i bez krásy. To je poselství nového alba brněnské skupiny Pátí na světě, která se nebojí dát najevo, že výraz „popírači“, tehdy téměř zapomenutý, dnes řádně zevšednělý, se dlouho před pandemií objevil v textu jejich písně Gulliver.
Jupiter Carousel vychází na labelu Polí 5 a svým podtitulem je narativně rámována jako deska „o skutečné kráse a lásce k nedokonalému životu“. Nový počin tria (původně kvarteta), v jehož čele stojí hudebník a improvizátor Ivan Palacký, volně navazuje na debut Uniori z roku 2017.
„Album o zatemňování estetizací stojí na větě, že se lidé skrz krásu nemohou dostat do dolní části země, “ říkají k Jupiter Carousel jeho autoři. Nahrávalo a mixovalo se v těch nejperifernějších brněnských čtvrtích s hostujícím Georgem Cremaschim na kontrabas, Tomášem Vtípilem na housle a trubku a zpívající Lucií Páchovou. Název desky pochází z před-pandemického snu, „který se objevil na zdi vedle zeleného tlačítka“. Jeho aktivováním se prý spustil neříditelný proces všeobecného rotování kolem zdí.
Novou nahrávku uvádí také mírně klaustrofobický videoklip k písni The Tunnel z dílny Romana Ženatého, jenž se skupinou spolupracoval už dříve na vizuální podobě skladby Hologram.Těžko říct, o co přicházíme,
uchylujeme-li se do bezpečí obecné krásy,
těžko říct.
Z našeho výzkumu vyplývá,
že jistojistě o hodně.
Zajet vzorně povinnou sestavu
je legitimní způsob
jak šťastně prožít život.
Ovšem,
mimo kluziště,
hned za hrazením,
nacházejí se nevýslovně fascinující nálezy!