Druhý květnový víkend patřil v Opavě všem nadšencům klubové scény a skvělé hudby. Konala se tam totiž již třetí klubová noc (víkend) alias Freiplatz. Jarní edice Freiplatzu bývají rozsáhlejší než ty podzimní, natěšena jsem byla dlouho.
Páteční večer jsem započala v Gottfrei na Bebs'n'Johnnies. Pohodové indíčko na začátek, proč ne. Přesunula jsem se o kus dál, do kaple sv. Alžběty, kde letos byla scéna poprvé. Symbolicky tento prostor pokřtila Zagami Jericho, drobná blondýnka s neuvěřitelně zvučným hlasem. Zaklenutý strop kaple dal jejímu zpěvu nový, zvučnější rozměr. Je však velká škoda, že i hudba mladé zpěvačky není hrána naživo. Snad v budoucnu...
Druhý den Freiplatzu měli odstartovat The High Corporation, kapela, která dokáže velmi výjimečným stylem propojit hip hop a soul. Avšak bubeník dostal antibiotika, tudíž dorazila pouze zpěvačka Ashley Sarah Abrman. Nicméně i tento komorní koncert stál za to, Ashley zahrála tři songy na baskytaru, poté se usadila za klavír. Mezitím jsem si odskočila do Galerie Cella na lákavě znějící instalaci Neuromusic polského umělce Beniamina Gluszka. Audiovizuální instalace spočívala v přenosu mozkové činnosti člověka na promítací plátno po nasazení elektroencefalografu (EEG). Ani Kill The Dandies nakonec nemohli přijet, naštěstí se objevila náhrada, která příjemně překvapila; s pořádnou dávkou funky-latina dorazil Jindra Holubec y Amigos. Brzy po skončení Jindry Holubce se už začal prostor Gottfrei pomalu, ale jistě plnit nedočkavými návštěvníky, kteří se zde scházeli na jedno z největších jmen tohoto Freiplatzu; pionýry české elektronické hudby Ohm Square. Krásný zážitek, obzvlášť pohled na k prasknutí naplněný prostor lidmi mě hřál u srdíčka. O sobotní afterparty se staralo mnoho DJs v mnoha klubech Opavy, já zvolila zahraniční tip, DJ Ollie Drummond dorazil až z Británie. Producent, který se ve své tvorbě zaměřuje mimo jiné i na filmovou a rozhlasovou tvorbu, do slezské metropole přivezl tech-house set, který byl doplněn neméně zajímavou projekcí.