Další ročník Lunchmeatu je úspěšně za námi. Na stejném místě, které by bylo jen škoda měnit. Se stejně nabitým line-upem, který opět reflektoval vrchol současné elektroniky, což se, doufejme, do budoucna také nezmění. Tři říjnové noci představily jména jako Lanark Artefax, Aisha Devi, Lee Gamble, či Amnesia Scanner.
Osobně jsem se bohužel dostavil až na (z mého pohledu nejnabitější) závěrečnou noc, kterou zahájili Demdike Stare. Matadoři techna kříženého s dark-ambientem, jež by si mohli nechat patentovat. V kombinaci s vizuály Michaela Englanda tvořenou zdánlivě nahodilými obrazy „běžného dne na planetě Zemi“ splnilo vystoupení audiovizuální definici Lunchmeatu do posledního puntíku. Inkarnace Fatimy Al Qadiri do zlého alter echa ega Shaneera mě na desce nezaujala a nejinak tomu bylo i naživo. Průměrný set by možná obstál v menší konkurenci, ale na poměry Lunchmeatu to bylo málo a nenašel jsem si nic, co by mě donutilo zůstat do konce.
Zato Yves Tumor byl přesně opačný příběh. Poté co vydal desku roku se můj hype pohyboval kolem levelu 9000 a dostálo se mu do maxima. Yves teatrálně lítal po pódiu bez trika a v klobouku a sázel jeden splendidní track za druhým. Jediným mínusem budiž posunutý začátek vystoupení o nějakých 15 minut dříve, což při zhruba půlhodinovém setu znamenalo, že jsem z něj chytil pouze tu zbývající čtvrthodinu. Nedá se svítit, budu jej musel udělat v Brně. V Boru, samozřejmě. S málem se dá udělat hodně.
Fis k vystavění strhujícího eposu nepotřeboval pestrobarevné projekce ani blikající monolit. Vystačil si s tunou kouře, dvěma strobáčema a nabitou artilerií hluku, kterou umně dávkoval do lidí. Absolutní ticho a tmu střídaly těžkotonážní baráže na hranici únosnosti. Fantastický závěr.
Lunchmeat letos opět potvrdil své výsadní postavení na poli elektroniky a nových médií v Česku. Za ty roky se z něj stala událost evropských rozměrů a těším se, kam jej organizátoři dokážou posunout příště. Early bird lístek v předprodeji není v tomto případě risk, ale sázka na jistotu.
Lunchmeat 2018, Praha – Studio Hrdinů, 6. 10. 18