Okolo Red for Colourblind je rušno, v září byla připomenuta kazeta Lightning Glove, která získala nový kabát v podobě vinylu, a v září přináší hned dvě nová alba. Jedno přichází z Británie, jejíž blogosféra si Lightning Glove a spol. zamilovala, druhé je z domácí půdy.
Filter Dread je kolážista, který míchá grime, techno a jungle, usazený momentálně v Brightonu, se zářezy na labelech jako Lost Codes nebo PAN. Jeho novinka, která vychází pod pražským labelem Red for Colourblind, se jmenuje Format a je inspirována raveovými sety Format FM. „Odkazuje tím na britskou kulturu ilegálních pirátských rádiových stanic, které vznikaly a zanikaly ve velkém počtu v Británii v první polovině 90. let,” uvádí průvodní zpráva, která upozorňuje na lo-fi nádech alba. „Krátké samply, omezený prostor k ukládání věcí a další překážky pomáhaly ke vzniku hudby, kterou považuji za čirou, energickou a kreativní,” dodává samotný Filter Dread. Album vyšlo jako kazeta v limitované edici o 70 kouscích.
Takřka po roce se ohlašuje také Dizzcock, jehož jsme vyzpovídali během Cassette Store Day. Po cyberpunkovém debutu A.L. přichystal Elegy of Unsung Heroes inspirované hudbou periferie. Tímto albem, které tentokrát na kazetě nicméně nevyšlo, Ondřej Bělíček, jinak člen Lightning Glove, vzdává hold všem lidem, kteří bojovali a bojují za spravedlivější a solidárnější svět. „Album vychází v digitální verzi a je volně ke stažení na Bandcampu,” uvádí Red for Colourblind. „Album bude později doplněno audiovizuální webovou stránkou, jejíž podobu vytvoří VJ Kolouch, který se postaral i o cover alba.”
Dodejme, že Bělíček před nedávnem vedl rozhovor s Filter Dread pro kulturní čtrnáctideník A2.