Swans se rozloučí ještě v Brně a na festivalu Brutal Assault

Swans, Praha Swans, Praha Libor Galia

Bylo to jako totální zjevení, jako přistání Marťanů, jako signály z vesmíru,” uvádí památný blog k první české návštěvě legendárních Swans roku 1987. O kapele okolo Michaela Giry pak není na nějakou dobu slyšet, ale rezonují ještě dlouho poté. „Brněnská Šelepka se otřásala v základech a my jsme jen s pokleslou čelistí zírali na ty nepravděpodobné bytosti, jež ze svých nástrojů dolovaly něco, co přesahovalo naši hudební i lidskou zkušenost.”

Od té doby se toho tolik nezměnilo, před pár týdny nás Swans odrovnali v Praze, a opět se chystají loučit, učinit tak mají v březnu tentokrát na Flédě – údajně vzhledem k náklonosti k českému publiku. Pak ještě otřesou pevností v Jaroměři na dalším ročníku festivalu Brutal Assault. Představovat se má majestátní epitaf: „Jde o vskutku epické dílo, jeden kus je složen z 240 samostatných stop,“ uvádí Gira k nejspíš poslednímu albu skupiny pojmenovanému The Glowing Man. „Skladby jsou dlouhé, protože se spletitě vyvíjejí, nečekejte žádné progresivně rockové suity nebo něco podobného. Podle mě slouží vše, co jsem zmínil, emocím, jichž je na albu skutečně hodně.“

Recenzí přizvukujeme a připomínáme: jestliže jste někdy někde slyšeli, že to není pro slabé nátury, vystoupení Swans jsou fascinující pro všechny, bez rozdílu. Pokud nebude stačit Brno, v srpnu na Brutal Assault se pak z prvních oznámených přidávají Electric Wizard, Nile, Morbid Angel a Trivium.

Swans, Brno – Fléda, 14. 3. 17
Brutal Assault 2017, Jaroměř – Pevnost Josefov, 9.–12. 8. 17

 

 

vychází za podpory
EEA and Norway grants
Ministerstvo kultury ČR
Nadace Český hudební fond
NADACE ŽIVOT UMĚLCE

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.