Slovinsko. Země u nás hudebně představována jen minimálně má rozhodně co nabídnout (jak dokazuje třeba náš obsáhlý článek mapující historii a současnost slovinské alternativní scény). Své o tom ví pár zasvěcených v Brně, kde díky snaze lidí kolem klubu Boro hrály slovinské valy relativně často. Jinak až na výjimky ticho po pěšině.
Jméno, které rozhodně stojí za řeč i mimo relativně konzervativní undergroundovou scénu, je bezpochyby The Canyon Observer. Post-metalový experiment nakládá jako málokdo v žánru. Díky své specifické živelnosti dokáže semlít i vašeho padesátiletého otce, který přišel o emoce během druhého rozvodu.
Nyní po dvou kapitolách v podobě EP The Current of Her Ocean Brings Me To My Knees a These Binds Will Set You Free vydávají slovinští řemeslníci atmosféry husté jako mlha nad rybínkem Brčálníkem debutovou desku FVCK.
Luscious Red budiž příkladem za všechny. Osamocené bicí na koksu chvíli poletují vzduchem, jen aby následně zanikly ve zběsilém hluku valícím se ze všech stran. Uklidnění a rozháraná kytara dává neurčitě tušit příchod další vlny, jenž si dává svébytně načas. So Did We od ISIS made by Slovenia. Nebo ne? Build-up je pomalý a proměnlivý. Místo nástupu obligátního zemětřesení navazuje vokál z hlubin ropného vrtu tankeru Exxon Valdez a sludge, ze kterého se nevyhrabe ani rypadlo značky Caterpillar.
Po vydání nové desky se dá logicky očekávat tour, a jakkoliv je ve hvězdách, zda The Canyon Observer zavítají i k nám, pro fandy žánru rozhodně nebude od věci udělat si výlet do sousedních zemí, protože tohle peklo na zemi je hodné vidění jako máloco.