„Chci být strojem,” tvrdil Andy Warhol. V současném světě technologií působí algoritmy jako nevědomí jedenadvacátého století. Název románu Iana McEwana vyjadřuje propojení člověka a stroje: Stroje jako já. Stroje jsou jako my – a mají nás rády. Je tento afekt také hrozbou?
Na tyto a další otázky spojené s technologiemi a jejich vlivem na společnost se bude formou současného umění snažit hledat odpovědi nastávající ročník dolnorakouského Donaufestivalu. Kromě performancí Fire walk with me a No. Humas. Involved. či instalace Chaos Theory se návštěvníci opět dočkají bohatého hudebního programu rozprostřeného tradičně mezi dva víkendy na přelomu dubna (24. 4.–26. 4.) a května (30. 4.–2. 5.).
První víkend bude patřit mimo jiné indonéským producentům Gabber Modus Operandi, kteří na aktuální desce Hoxxxya (2019) míchají metal a noise s tradičními indonéskými rytmy. Kytarové masakry chystá Caspar Brötzmann se svým triem a v neděli vystoupí Michael Gira s novou podobou Swans.
Druhou polovinu festivalu pak kromě kytaristy Sonic Youth Lee Ranalda oblaží svým zvukem například tuniská producentka Deena Abdelwahed, Robert Henke s audiovizuálním projektem CBM8032 AV, či zástupce tamní scény Jung An Tagen, v jehož hudbě se propojuje elektroakustický sound design s technem. K jednomu z vrcholů bude dozajista patřit vystoupení Helge Stena, který se v roce 2019 vrátil po dlouhé odmlce s projektem Deathprod a v Kremži představí svůj „anti-fašistický rituál” Occulting Disk (2019).Přiblížit se jaru můžete zakoupením včasných lístků, které jsou do konce ledna k mání za zvýhodněné ceny.
Donaufestival 2020, Krems (AT) – různá místa, 24. 4.–2. 5. 20