Nikdo neví, čím společnost je, ale každý ví, že se mění. Rozpadá se, drobí se na politické kmeny, které se, v tom lepším případě, uzavírají do sebe, v tom horším mezi sebou navzájem bojují. Co bude dál, když už lidé nekomunikují jen s lidmi, ale také s přístroji a přístroje mezi sebou? Na to všechno se bude prostřednictvím současného umění snažit najít odpověď, nebo alespoň naznačit cestu k jejímu nalezení, další ročník kremžského Donaufestivalu, který již tradičně okupuje přelomové víkendy dubna (26.–28.) a května (3.–5.).
Detailní program a leitmotiv bude sice oznámen až začátkem března, již teď jsou v nabídce nicméně „early bird” lístky a s nimi i pár jmen, na které se nelze netěšit. Tím z nejznámějších budiž londýnská básnířka, spisovatelka a hudebnice Kate Tempest, známá svým intenzivním přednesem, který doplňují spíše minimalistické aranže elektroniky. Společně s ní vystoupí během květnového víkendu také německý producent Apparat, zakladatelka kolektivu NON Worldwide Nkisi, či chameleon a autor jedné z nejlepších deset letošního roku Yves Tumor.
Oznámeny zatím byly i dvě performance – Paradise Now belgického choreografa Michiel Vandeveldeho, zkoumající pozůstatky odkazu května 68 v dnešní době a světová premiéra Kultur španělského kolektivu Předpokládat se dá, že opět dojde na zpestření programu prostřednictvím iniciativy Stockholm Syndrome, bezesporu se také dočkáme instalací a přednášek a oficiálním jídlem festivalu bude znovu vyhlášen schnitzel v house, což je ve světě neustále se transformujícího umění příjemná jistota. Jestli nemáte stále dost, přečtěte si náš letošní rozhovor s organizátory festivalu.
Donaufesitval 2019, Kremže (AT) – Rakousko, 26.–5. 5. 19