Fajfr Štýl #4 aneb vrbenské sklárny podruhé

BREN, Fajfr Štýl #4 BREN, Fajfr Štýl #4 foto: Marek Reinoha

V sobotu 4. června se ve Vrbně pod Pradědem ve skate parku v prostoru bývalých skláren konal již čtvrtý ročník s láskou vyfoukaného festiválku Fajfr Štýl Fest #4. A po dvou covidových letech, kdy musel probíhat v září, letos opět otevíral léto, tak jak bylo vždy původně zamýšleno.

Fajfr Štýl #4 aneb vrbenské sklárny poprvé – 1. díl fotogalerie s reportáží
Jako první se představila úplně nová brněnská kapela BR EN (Brnoenfield), která vznikla v bublajícím kotli brněnské alternativní scény. Na Fajfru to byl jejich teprve třetí koncert a ani jeden z těch předcházejících jsem bohužel nestihl. Vystoupení postupně gradovalo a z úvodního takového tak trochu oťukávání publika to do nás pořádně napumpovali. Hudebně bych to popsal jako by ranní Priessnitz hráli shoegaze.

Druhou položkou line-upu bylo duo REK vzešlé z podhoubí budějovického labelu NAAB. Prostřednictvím noise rocku s notnou dávkou matematiky předvedli, že basa a bicí úplně stačí. Jako třetí se představil Jan Tomáš, jeden z hlavních členů skupiny Tomáš Palucha, se svým vedlejším elektronickým projektem Sítě, který založil společně s Janem Kašparem (Obelisk od Light). Doplněni o saxofon dali atmosférické, chladné a znepokojivé ambientní droneové improvizace.

Po Sítích zase přišly na řadu kytary, a to v podání broušeného drahokamu slovenské kytarové scény, výborných a neuvěřitelných Shallov. Hudebně čerpají z různých stylů jako post-hardcore, emo, screamo, ze kterých tvoří náročnější kytarovou muziku s propracovaným zvukem, která přesahuje všechny zmíněné vlivy. Kontrasty, členitost a kompoziční košatost dlouhých propracovaných skladeb, při kterých není čas se nudit.

Shallov vystřídala pražská skupina Orient, která nedávno vydala dva nové singly a chystá album. Za dobu své existence se z temného synthpopového dua, kombinujícího postrockovou náladu s nekompromisností blackmetalu, přerodili ve čtyřčlennou kapelu, produkující syrové experimentální vrstevnaté kompozice tvořené lakonickými vokály, psychedelickou kytarou a krautrockovými synťáky. Hudba plná nečekaných souvislostí.

Poslední, koho jsem se v té tmě pod pódiem ještě snažil fotit, byl soubor Frau Zwei a jejich špinavý, zábavný a taneční set na pomezí noisového elektra a syrového punkového projevu. Párty, kterou Frau Zwei započali, pokračovala vystoupením audiovizuálního dua Lowmoe a mišmašem techna, elektra nebo breakbeatu v DJ setu Bana Jarneta, toho jsem však již poslouchal usínaje v autě.

Fajfr Štýl Fest #4, Vrbno pod Pradědem – areál bývalé sklárny, 4. 6. 22

 

    vychází za podpory
    EEA and Norway grants
    Ministerstvo kultury ČR
    Nadace Český hudební fond
    NADACE ŽIVOT UMĚLCE

    Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.